Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Reakcija na besmislene teze novinara

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

dupini U civiliziranom svijetu postoji naziv koji prilično dobro opisuje način razmišljanja Branka Šuljića - ksenofobija, piše pored ostalog Andreja Gregorina u Novom listu odgovarajući na reakciju novinara u vezi s napisom »Spasimo dupina, a čovik neka krepa«.

ANDREJA GREGORINA, PREDSJEDNICA EKO KVARNERA OGRANAK CRES-LOŠINJ: »SPASIMO DUPINA, A ČOVIK NEKA KREPA« (4)

Postojanje rezervata opravdali su znanstvenici

Branko Šuljić, autor teksta »Spasimo dupina, a čovik neka krepa«, odgovorio je na moje reagiranje na spomenuti tekst i prozvao me da »djelim lekcije i pljujem po autoru« umjesto da na njegove argumente odgovorim protuargumentima.

Molim čitatelje da prosude:

1.  U tekstu »Spasimo dupina, a čovik neka krepa« ekološke su udruge prozvane da nisu poduzele ništa u vezi radova INA-e na Osoršćici na otoku Lošinju. U reagiranju sam upozorila da to nije točno: uputili smo desetak prijava i požurnica nadležnim službama. O tome je izvjestio i Novi list, dakle, novine u kojima radi gosp. Šuljić, ali to ga nije smetalo da objavi ovu dezinformaciju.

2. U tekstu se tvrdi da ekološke udruge nisu ništa poduzele u vezi radova na Osoršćici jer se radi o moćnom investitoru. U reagiranju sam upozorila da to nije točno: na jednak smo način, naprimjer, reagirali i na radove unutar Vojne luke Kovčanje gdje je investitor Ministarstvo obrane.

3. U tekstu se tvrdi da rezervat dupina predstavlja najstroži stupanj zaštite. U reagiranju sam upozorila da to nije točno: u Zakonu o zaštiti prirode piše da je najstroži stupanj zaštite strogi rezervat.

4. U  tekstu se nabrajaju djelatnosti koje se neće moći obavljati u rezervatu. U reagiranju sam upozorila da to nije točno: nadležna institucija još nije donijela pravilnik o korištenju prostora.

5. U tekstu se tvrdi da se dupini, kao i većina drugih živih bića, znaju sami brinuti o sebi, pa ih ne treba posebno štititi. U reagiranju sam upozorila da to nije točno: postoji crvena lista biljnih i životinjskih vrsta koje su zaštićene upravo zato jer se zbog agresivnog djelovanja čovjeka više ne mogu brinuti za sebe.

Tekst bez demantija

U tekstu »Spasimo dupina, a čovik neka krepa« našlo se i »argumenata« s kojima čovjek može polemizirati jedino ako ima razvijen smisao za humor. Naprimjer, baš me interesira kako glasi ozbiljan protuargument za autorovu tvrdnju da rezervat ne treba proglasiti jer dupini ne znaju čitati.

U svom reagiranju gosp. Šuljić nije demantirao niti jedan gore navedeni ispravak, ali je zato našao potrebnim progovoriti o mojem mjestu boravka, načinu na koji trošim vrijeme, čak me priupitati da li znam »što znači govoriti i pisati onako kako nas je mater naučila«. Nisam baš sigurna da je to najbolji način da dokaže svoju novinarsku kompetenciju i etiku.

Primjedbu da u tekstu manipulira pojmom »narod« (adresanti su »žitelji Nerezina« i »ribari«), gosp. Šuljić je preveo kao moju želju da mu odredim »koga treba odabrati za sugovornika«. A ja sam samo izrazila uvjerenje da bi u tekstu trebao postojati sugovornik. Zamišljam što bi bilo da na konferenciji za štampu Eko Kvarnera kažem da su, naprimjer, »žitelji Nerezina« za rezervat dupina. Prvo što bi me gosp. Šuljić kao novinar pitao je »koji žitelji?«. To je bilo i moje pitanje: da li se radi o tri žitelja s imenom i prezimenom, o tristotinjak žitelja koji su potpisali peticiju, o službenom stavu mjesnog odbora ili neke nerezinske udruge?

Najviše me zainteresirala autorova podjela ljudi na »autohtone otočane« i »one koji su se doselili na otoke«. Oni drugi, u koje ubraja i mene, nikako da shvate život otočana i činjenicu da se na otoku »mora i raditi«. U civiliziranom svijetu postoji naziv koji prilično dobro opisuje ovakav način razmišljanja: ksenofobija.

Inače, dobar dio teza prezentiranih u ovom tekstu nedavno je doživio svoju kriminalnu materijalizaciju: netko tko si je uzeo za pravo da djeluje u ime »naroda« napravio je plakat s falsificiranim logom i pečatom Eko Kvarnera na kojem se nalazi ruka s tri prsta (nismo »autohtoni«) i parola »no tourism, no boats, no investment« (ne razumijemo da se na otoku »mora i raditi«).

Novinar nije dobro informiran

Autor se požalio da ne zna kako da nam dokaže da ako je protiv rezervata, nije protiv dupina. U tekstu »Spasimo dupine, a čovik neka krepa« napisali ste da dupinima ne treba posebna zaštita jer se znaju sami za sebe pobrinuti, a u reagiranju na moj tekst da rezervat dupina nije potreban jer ih »ionako neće spasiti«. Zašto spašavati nekoga tko se zna za sebe pobrinuti? Budući da se gosp. Šuljić već požalio da mu dijelim lekcije, sada ću samo konstatirati da je logička konzistentnost bitna pretpostavka za shvaćanje nefikcionalnih tekstova.

Predbacuje mi se da sam potrošila puno novinarskog prostora, a nisam ponudila niti jednu rečenicu kojom bi dokazala opravdanost postojanja rezervata dupina. Gosp. Šuljić nije dobro informiran: nije na meni da dokazujem opravdanost postojanja rezervata. Znanstvenici su to već napravili, Ministarstvo kulture je temeljem njihovih istraživanja proglasilo preventivnu zaštitu u kategoriji posebnog rezervata, a Državni zavod za zaštitu prirode izradio je stručnu podlogu. Ja sam napisala reagiranje na njegov populistički tekst koji barata netočnim informacijama, besmislenim tezama i ideološkim premisama, a za to mi je bilo potrebno, iz gore pobrojanih razloga, taman toliko prostora koliko je njemu bilo potrebno da ga napiše.

I za kraj: pisanje reagiranja ne znači da imam puno vremena koje razdragano trošim »dopisujući« se s Vama, nego da sam kao ekološka aktivistica i volonterka pristala dio svog vremena uložiti u rad za opće dobro, a to, nažalost, ponekad uključuje i reagiranja na tekstove kao što je »Spasimo dupina, a čovik neka krepa«, reagira Andreja Gregorina.

 

Komentari: 

0 0 # Zaštita lika i djelaLik 2007-10-15 21:22
Gregorina, što si to radila Novom listu da su ovo objavili u lošinjskom izdanju? Tvoju dosadašnju prepisku s Šuljićem moglo se čitati samo u Zagrebu da se pred Lošinjanima zaštiti njegov lik i djelo :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...Andreja Gregorina 2007-10-16 03:19
Puno manje nego prošli puta.
Sjećam se kako je tada, nakon što je reagiranje objavljeno samo u zg izdanju, urednik koji je pomislio da zbog toga želim napisati novo reagiranje bio sasvim zadovoljan kada je shvatio da samo želim da se objavi ono staro.

Reagiranje ovaj puta nije objavljeno u zg izdanju. Inače, uredništvo zbrku ovoga tipa (neslužbeno) objašnjava velikim brojem osmrtnica. Pa sami prosudite što je preduvjet da se tekst pojavi i u zg izdanju.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Oglašavanje vs. informiranjeLik 2007-10-16 09:01
Ako "uredništvo zbrku ovoga tipa (neslužbeno) objašnjava velikim brojem osmrtnica" to znači da mu je oglašavanje važnije od informiranja ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # novi listmali pero 2007-10-16 11:40
Nesto tu ne valja ??? Ljudi moji jel moguce , da se ICM raspisala u Novom Listu o Malom Losinju. A jel moguce da to i Novi List objavi svaki dan nesto ... nije bitno o Malom Losinju.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Ako numaš niš pametno za reć , boje ti jNerezinac 2008-06-25 13:48
Jako dementno i jadno od jednog novinara pročitati tako nešto . Kako se kaže svaki lonac ima svoj poklopac tako i ljudi na sreću bili oni iz Lošinja ili Nerezina ne razmišljaju isto. Zato kako se može jedan debil od novinara usuditi da govori o "autohtonim otočanima" i brukati njihov način razmišljanja nečim šta ne stoji. Ja sam jedan od rijetkih "autohtonih otočana" i osječam se jako uvrijeðen na ovo što sam pročitao i pitam se koji "?" dopušta publiciranje takvog nečeg a i novine koje to objavljuju ne zaslužuju više. Cenzura izgleda postoji samo na krivim mjestima.Kod gosp. Šuljića "znati pisati i govoriti kako ga je mater naučila" je samo uvreda za sve nas koji smo pravi domači, zato preporučam da se ne bavi novinarstvom već da ide koze pasti barem one neznaju čitati.( A od matere ni naučil niš ). Sramota!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

galerije1

mi-logo
wonline
yrno
Vremenska prognoza
za Lošinj


Članak 69. Ustava RH

Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvoborocid

ZADNJI KOMENTARI

  • »Smrdiš, ali barem si svoj gazda...«

    pinokio 17.10.2019 16:29
    divlji kapitalizam
    Zgrada tvornice ribe Kvarner i danas je u derutnom stanju, ali su zato direktori postali ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    Yoda 17.10.2019 16:27
    Prikrivena socijalna eugenika
    Nisam siguran da je taj Kapelijev izabranik za ravnatelja socijalne odgojne ustanove pristaša ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    Ciciban 17.10.2019 15:54
    Gugutanje na fejsbuku
    Ani instagramuši treba odati priznanje što je zapravo priznala da je ona tu samo radi ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    DZS 16.10.2019 18:44
    Ako laže koza, ne laže rog
    Nisam očekivao ovako jadan i imbecilan odgovor, ali vjerovatno ne možeš bolje. Pogledaj si ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    gost 16.10.2019 18:26  
  • »Zašto baš sada?!?»

    Hranitelj tuljana 16.10.2019 18:19
    Osnove biologije
    Žene. Mene su u školi učili da žene rađaju djecu. Ni država ni grad. Žene. Nekad nije bilo ...
     
  • Svaštara br. 3

    Snob 16.10.2019 18:15
    Istina o istini
    Srećom, zaista nismo svi isti. Neki od nas znaju da se pod istinom valja smatrati slaganje ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    DZS 16.10.2019 18:13
    Na putu prema dolje
    Naravno da su neki umrli, ali su se neki i rodili, a neki su postali punoljetni. Uobičajeni ...
     
  • »Smrdiš, ali barem si svoj gazda...«

    gost 16.10.2019 17:55
    Plavica protiv Kvarnera
    Zanimljivo zapažanje; "U tvornici Plavica na Cresu moglo se živjeti dobro, uzeti kredit ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    gost 16.10.2019 17:49
    Neka vlast brani istinu
    Ako nedostaje 700 birača jer su ljudi pomrli, to znači da u isto vrijeme 700 osoba nije ...
     
  • Svaštara br. 3

    hranitelj tuljana 16.10.2019 17:24
    nek nam živi živi rad
    Da to nije onaj koji dijeli prezime s jednom "našom" umjetnicom?
     
  • Svaštara br. 3

    hranitelj tuljana 16.10.2019 17:22
    ...
    Da, vjerujem da ljudima kojima ne postoji objektivna istina a vjerojatno ni u moral ne ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    hranitelj tuljana 16.10.2019 17:15
    Fake News
    Kako znate da je tih 700 "pobjeglo" sa Lošinja a ne da se radi o starcima koji su umrli? I ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    RDx 16.10.2019 16:01
    Malo tko se više sjeća onoga što se desilo prije gotovo dvije godine
    Državni tajnik za demografiju podnio ostavku pred zaprepaštenom ministricom Murganić: 'Ove ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    Eugenik 16.10.2019 15:14
    Demografija za početnike
    Pitanje je i tko će ostati u Hrvatskoj kad Hrvatska odumire, a Plenković se ljuti na novinare.
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    Otočan 16.10.2019 12:09
    Ljudi bježe a baba se češlja
    Prevedeno na ekonomski rječnik, to je više od 700 radno sposobnih ljudi. Ljudi bježe s ...
     
  • Svaštara br. 3

    Didi 16.10.2019 09:41
    Krstitelj jarića
    Kao prvo, objektivna istina ne postoji, a kao drugo u čemu je problem ako se pravi motivi o ...
     
  • Svaštara br. 3

    hranitelj tuljana 16.10.2019 06:54
    Volitelji
    Da, ako stavimo na lokalnu razinu, pitanje je veliko štite li t.zv. volitelji Lošinja ...
     
  • Deus ex machina

    Gost 15.10.2019 19:29
    Što desnije to besnije
    Bivši navijač Zvezde je mala beba naspram notornog Đapića koji prijeti ambasadoru SAD-a ...
     
  • Svaštara br. 3

    Didi 15.10.2019 09:37
    Liberalna teorija urote
    Istina stvarno boli. Samo pitanje je što je istina. skeptic.com/.../...
     
  • Svaštara br. 3

    hranitelj tuljana 15.10.2019 06:59
    Istina boli
    Zanimljiv članak koji govori o prikrivenim motivima "borbe za okoliš": www.liberal.hr/.../ ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    Promatrač 14.10.2019 18:32
    Izlet
    Cijeli izlet se događao pod budnim okom najvećeg mozga na Lošinju DARIA HORVATA.
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    Gonzo 14.10.2019 15:39
    Bandiera bianca e bandiera verde
    Ana se sada može dičiti Zelenom zastavom da ne zaostane za bivšim šefom Kapelijem koji si je ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    zločko 14.10.2019 15:15
    .....
    znači, neka institucije i dalje rade svoj posao?
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    živko 14.10.2019 14:52
    povuci ga a malo i potegni
    Na koji dignitet koje institucije misliš ? Pa Lošinj je već dugo izvan kontrole svih ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    Purgativ 14.10.2019 14:42
    Tajna brilijantne probave
    Uopće ne moraš piti Donat Mg, dovoljno je samo povremeno zalutati na taj profil.
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    Vazelinko 14.10.2019 14:32
    umjetnost ušupčivanja
    Ima Čazo konkurenciju u umjetnosti ušupčivanja. Vidi ovo: Nemam čast i zadovoljstvo da ...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    dr House 14.10.2019 13:50
    psihodelično
    svrš, svrš, svrš...
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    gost 14.10.2019 12:06
    Depopulacija Grada Malog Lošinja
    A tobožnji Prvi od tisuću nazaduje. O tome je bilo pitanje i komentar prije deset dana.
     
  • »Zašto baš sada?!?»

    SN 14.10.2019 11:00
    .....
    U skladu sa uobičajenom praksom, ako se sa neta prenese neka vijest, onda se na kraju objave ...