Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

SRD Udica: Nismo za rezervat!

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

 

 

"Smatramo da dođe li do rezervata, da bi ugrožena vrsta bila ljudi koji žive na cresko-lošinjskom akvatoriju gdje bi se rezervat nalazio, te susjednim otocima Raba i Paga", reagira voditelj sekcije podvodnih ribolovaca SRD Udica Branko Vojniković u Novom listu . . .

 

 

 Članovi SRD »Udice«, sekcije podvodnih ribolovaca, raspravljali su o rezervatu za dupine u akvatoriju otoka Malog Lošinja. Prema pisanju Novog lista jednoglasno su rekli:  "Nismo da taj rezervat bude ovdje u našem akvatoriju. Smatramo da za nas podvodne ribolovce i ostale građane koji žive ovdje ne bi bilo nikakve koristi jer su iskustva u svijetu pokazala da koristi imaju samo pojedinci s dobivenim raznim koncesijama."

Ističe se da ljudi i dupini ovdje žive stotinama godina i da nitko ne dira dupine i nikad nisu bili ugroženi, niti su sada ugroženi.

"Smatramo da dupina u akvatoriju Malog Lošinja nema ni manje ni više nego u cijelom hrvatskom dijelu Jadranskog mora. Smatramo da dođe li do rezervata, da bi ugrožena vrsta bila ljudi koji žive na cresko-lošinjskom akvatoriju gdje bi se rezervat nalazio, te susjednim otocima Raba i Paga", reagira voditelj sekcije podvodnih ribolovaca Branko Vojniković.

 

Komentari: 

0 0 # gost 2007-04-03 10:57
bravo!uskoro ćete imati i sličnu izjavu od strane brodoprijevozni ka.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Bravo 2007-04-03 11:51
Bravo! Uskoro ćemo saznati koji to pojedinci se boje da bi rezervat uveo red radi očuvanja mora za buduće generacije. Po onoj daj mi danas, a za sutra mi se ....
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Škovacin 2007-04-03 14:10
E ovo je dobro: podvodni ribolovci smatraju da bi zaštitom dupina bili ugroženi ljudi kao vrsta! Jednom je netko predložio da se otvori stranica ŠKOVACIN pa bi ovo bio vrijedan "biser" za objaviti :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-03 14:35
"Smatramo da dupina u akvatoriju Malog Lošinja nema ni manje ni više nego u cijelom hrvatskom dijelu Jadranskog mora."
Imaju ljudi pravo, to je znanstveno dokazano.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2007-04-03 14:49
Smatram da borove šume na Lošinju nema ni manje ni više nego na cijelom hrvatskom dijelu Jadrana, pa ne vidim razloga da je se čuva. A Lošinj nije jedini da ima muzej, pa ne vidim razlog da čuva Apoksiomena
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-03 16:22
Postoji razlika izmeðu čuvanja i zaštite. I borove šume još stoje, a i dalje će, no nisu poseban rezervat.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ekoekoeko 2007-04-03 17:16
Nemoj samo o borovima, jako su lijepi neće ni trava ispod njih rasti, pa smola, pa žutilo i sve drugo. Kakve koristi od njih? Kamo sreće da je više maslina a manje borova, eno ti ispod Ćunskog i drugdje jadnih maslina zagušenih "krasnim borovima". Moji su upravo otpili dva krasna bora pokraj kuće da bi mogle rasti masline.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # more 2007-04-03 18:14
Ma čini vam se da rezervat neće proći. Pa rezervat će biti, radi se samo o stupnju zaštite. Zakonima koji slijede kroz usklaðivanja s EU nećete moći obavaljati većinu ilegalnih aktivnosti, te legalnih na dosadašnji način.Možete na ovakav način rezonirati, javno istupati i pokazati svoju razinu kulture, znanja i svijesti. Ipak radi se o jednoj manjini. Ma i ti brodari koji se bune neće dugo imati publike da ih odvozi npr. na Susak. Pa mene bi bilo sram ljude iskrcati u onu pustoš bez nekih normalnih sadržaja.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # za one koji vole svoj skojpromatrač 2007-04-04 00:15
Mare rezervat nece proci zato jer je donesen bespravno la laznoj studiji koji je izradio kvazi znanstveni institut jer prvo nije postivan zakon tocnije nije se postupalo u skladu s rjesenjem, te se jasno moze (tko procita rjesenje koje je plavi svjet imao)vidjeti kako su sami djelovali bez nadzora kompetentne osobe od strane ministarstva a po rjesenju su morali osam dana unaprjed traziti dozvolu za izlaz na teren te izici na teren iskljucivo uz pratnju dodjeljene im osobe dali iz ustanove priroda ili minis. znaci jasno je svi mi mozemo tako uciniti znanstvene radove pa njima mahati da bismo ostvrili svoje interese, i onda ako imate jednog korumpiranog u min. evo rezultata.
tako ako se potrudimo javnosti prikazati ovu jedinu istinu, nista od rezervata naravno uz uvjet da je ovo i dalje ona Hrvatska koja se devedesete borila za svoju neovisnost te postala drzava gradana koje se pita.
a ako je postala drzava terora i drzavnih silnika koji misle da ako su zaposleni u ministarsvima da su vlast, a ne drzavni sluzbenici onda ne znam.
Ali znam jedno mi smo njih tamo stavili i mi ih trebamo i maknuti a to je prilika kad krenu izbori onda cemo vidjeti i pitati ministre i premijera zasto nas zatvaraju u rezervate zar misle da ce nas tako kao i europljani indijance lakse srediti.
Zar su zaboravili da je cijela Hrvatska jedan mali rezervat gdje se jos moze naci tradicija pravog obiteljskog zivota zar ne vide da smo mi ono sto smo uvjek i bili zacin svijeta a oni silno zele da postanemo ono sto i vecina palenta.
Sve sto stranac zamisli oni rade, kazu europa trazi, a ja se pitam jeli ta europa ikad nas pitala sto mi hocemo i da li mi zelimo biti dio nje.
Dragi moji ekolozi jos vas jednom pozivam da uistinu vidite kamo sve ovo vodi i tko vam glavu nosi, probajte biti samostalni i nemijte dozvoljavati da je uvjek netko drugi pametniji od vas.
zasto vam trebaju stranci da bi vi donjeli rezervat zasto mislite da se ne moze bez njih i zasto nasjedate na njihove jeske.
zar je moguce da vi ne mozete sami raditi i sami u skladu sa narodom iz kojeg ste izisli i drustva koje vas je skolovalao biti u zajednisvu.
Jer ako ovo o cemu pricam nije dio vas onda ste uistinu netko tko nije i nikad nece biti za hrvatsku.
a onda sve sto sam sad izrekao ode u vjetar...... ma nema veze ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mimi 2007-04-04 09:12
Pa čovječe , gdje ti živiš? Zanima me što ti znači država graðana kojih se pita? I nemoj tu hrvatovati jer ne želimo svi biti "zagorci", "gotovine" i ostala bagra.Jesu li to možda stranci koji bi te strpali u rezervat. Popušili ste tu ispraznu nacionalističku priču, a samo naši su nas sustavno varali i pljačkali. I ne koristi te glupe argumente jer si smješan i jadan.Da nije Rajić englez i ekolog? Ma tko će te išta pitati? Ali čisto more je pod tvojim nosom a ne u engleskoj. I ne pričaj mi o domoljublju. Kome si nekretnine prodao i ovdje u Lošinju. Samo onom tko je više platio ili bio u sprezi s vladajućom ekipom. Zato prestani više s domoljubnom patetikom.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Hakuna matata 2007-04-04 09:33
A tu je i ovo razmetanje tradicijom "pravog obiteljskog života" :D Ako muževi na Lošinju mlate žene da im pokažu tko je gazda u kući, onda se zaista njeguje tradicionalni obiteljski život. Očekujem da Promatrač digne glas protiv zakona koji to kažnjavaju i time ruše tradiciju. Ne znam kako mu ne smeta odricanje ribara od tradicionalnih ribarskih alata i brodica na jedra i vesla i zašt se ne zalaže da se vrate tradiciji i ostanu "začin života".

Izgleda da je usput smislio novi način za ocjenjivanje hrvatstva: tko je Hrvat, taj je protiv zaštite dupina. Tko je za zaštitu, taj nije Hrvat. E pa, svašta ...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Za mimi i hakunupromatrač 2007-04-04 11:30
Mislim da ova reakcija govori sve sto se tice onih koji uistinu stalno rade protiv ove drzave.
Taj vas bjesni odgovor govori o tomu da ste upravo vi oni koji ste i devedesete stajali na balvanima u Kninu samo su balvani danas sofisticirani oblici djelovanja kriz udruge za zastitu prirode i razne u borbe za kvazi prava.
vi ste izdajice ovog naroda koji nije zaboravio kako je dobio slobodu.
8)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Hakuna matata 2007-04-04 12:12
Na ovoj stranici odmah ispod slikovnice je članak 69. izdajničkog Ustava RH u kojem su navedena kvazi prava graðana Hrvatske. Sigurno su ga kradom upisali oni što su stavljali balvane u Kninu, a sada rade protiv ove države koristeći dupine kao svoje agente :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # LK 2007-04-04 14:02
E moj promatraču otišo si predaleko. Ne znam kako je protiv države kad se štiti okoliš i govori istina da su je opljačkali Hrvati i prodali strancima i još prisvajali novac za oružje i obranu Hrvatske. Više su nam štete nanijeli oni nego svi Kninðe, Martići i drugi.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # krs.... 2007-04-04 22:20
Promatrač je onaj filozof brodar! Ivo Ivo, eeeeeeeeeeeh
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Dvorska luda 2007-04-19 19:49
Količina primitivizma i jeftine retorike na ovim stranicama je bez premca.
Kad su svi takvi eksperti, neka mi netko odgovori kako su uz njegovanje tradiocionalnih vrijednosti i takav mar prema okolišu nestale ostale vrste dupina, sredozemna medvjedica i sve ono što su nam stari mogli vidjeti u moru, a mi ne? Zar su ih opljačkali Srbi i Englezi? Ili su izumrli od nemogućnosti da se za prostor, hranu i način života natječu sa neodgovornim, kratkovidnim i sebičnim ljudima?
Sve sreća da rezervat ne ovisi o volji lokalnih primitivaca, nego da može biti nametnut iz metropole.
Sram bilo članove i vodstvo Udice, koji najbolje znaju koje su se promjene dogodile u podmorju, a koji se boje da netko ne zaradi na nekoj koncesiji!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # geek 2007-04-19 19:59
Ma sredit će to oni dinamitom pa neće bit zašto da se ima rezervat; već su najavili!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-20 00:11
"Sve sreća da rezervat ne ovisi o volji lokalnih primitivaca, nego da može biti nametnut iz metropole."

Nametnut - to je ta ključna riječ...

A za proglasiti poseban rezervat u moru niti sada nema "zašto da se ima rezervat" - to je znanstveno dokazano. Konfiguracija dna, flora i fauna sa svim svojim posebnostima niti u jednoj nijansi ne razlikuju se od ostatka Jadrana...

Prema tome, ako nema osnove, čemu ga (rezervat) netko iz metropole želi nametnuti?! Ma nije valjda zbog love... Ma ne vjerujem... :roll:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-04-20 09:15
Točno, "nametnut" je ključna riječ. Kad postoji širi interes od interesa neke lokalne skupine, zajednica ima pravo, a bogami i dužnost, nametnuti rješenje. Vidi što se zbiva s pušačima po cijelom svijetu ili obvezama po Kyoto protokolu koje će i tebi nametnuti neka rješenja o kojima nisi ni sanjala. Uostalom, zar ne namećeš neka pravila reda i higijene svom nedoraslom djetetu nesvjesnom da si zbog vlastite komocije nanosi trajnu štetu?štetu
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # promatrač 2007-04-20 09:43
:-) :D ;-) 8) :P Pozdrav Zastitarima koji misle da se svijet vrti oko njih a svakodnevno uredno povuku vodu i puste sve kemikalije koje trose prilikom tuširanja dok peru svoju šporkicu samo voda ne pere sve dragi moji poltroncici. :-) :D ;-) 8) :P 8)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-20 12:50
A koji je to točno "širi interes"? Možeš li mi to spicificirati nečim drugim osim izjavama tipa: "da sačuvamo za druge generacije itd.", budući da to ne stoji jer niti u samom prijedlogu nije znanstveno dokazano i potkrijepljeno da je išta ovdje ugroženo odnosno, da se mora očuvati ovako strogim režimom.

Ovo ne možeš usporeðivati s pušačima niti s Kyotom jer tamo je ipak nešto konkretno dokazano.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-04-20 14:39
Ako ti interes očuvanja prirode za sljedeće generacije nije dovoljno jak argument, spomenut ću ti samo opći interes poštivanja obveza iz konvencija koje je država potpisala. Jel ti to argument?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Sergio 2007-04-20 15:37
Izgleda da bi mi Losinjani da budemo i pošteni i ono drugo. Na webu Turističke zajednice ML piše:

Rado ističemo da u moru Lošinja obitava posljednja velika skupina dobrih dupina (tursiops truncatus) u sjevernom Jadranu, što ukazuje na izuzetnu čistoću mora.

Pa ko tu sada koga ....

:zzz
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-20 15:42
Nisi me skužio. Velim ti da je priroda u predloženom području očuvana sama po sebi odnosno, da se proces očuvanja vrši sam po sebi i bez proglašenja posebnog rezervata. Znači, nitko ju ne ugrožava apsolutno ničime. To ti govorim kad kažem da nisu dokazane nikakve prijetnje okolišu i kad te pitam koje ti konkretno znaš, jer ja ne znam niti jednu, a takoðer nisam u njihovom prijedlogu pročitala niti jednu. Znaš li ti neku koju sam ja možda propustila dok sam čitala?

Znači, priroda je očuvana, čuva se, sve 5, i prema tome, nema potrebe za rezervatom. I to je to.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-04-20 15:59
Predlažem ti da izjavu kako se proces očuvanja vrši sam po sebi patentiraš i prodaješ pod trgovačkim nazivom "Mare sve pet", ili u internacionalno j inačici "Mare giv me five". Imat ćeš darežljivu klijentelu - od INE i Karlovačke pivovare do K. Lekića. Lova do krova!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-20 16:21
Pusti podbadanja, odgovori mi na pitanje.

Koji su konkretni razlozi zbog kojih je predloženo područje ugroženo i treba ga zaštititi kategorijom posebnog rezervata u moru? Zbog čega ga točno moramo "očuvati od samih sebe za svoju djecu" na ovakav strogi način, odnosno što/tko ga trenutno ugrožava i čime to točno? Hvala.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # nerezinac 2007-04-20 18:23
Konkretan razlog je Lekić sa svojim planovima.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # VZ 2007-04-21 12:30
Komentari osobe pod nickom “Mare” o pitanju rezervata za dupine privukli su mi pozornost zbog upravo nevjerojatne količine samouvjerenosti kojom neki očito sebični, kratkoročni interes brani – jednostavno rečeno – budalastim tvrdnjama za koje traži protivargumente . Tako Mare kaže “Velim ti da je priroda u predloženom području očuvana sama po sebi odnosno, da se proces očuvanja vrši sam po sebi i bez proglašenja posebnog rezervata.” i dodaje “Znači, nitko ju ne ugrožava apsolutno ničime.”

Kad bi bilo kako Mare kaže, lošinjski bi akvatorij bio bogat ribom i drugim morskim životinjama, a sredozemne medvjedice bi se motale pod nogama kupača. Sa izletničkih brodova ushićeni turisti bi promatrali praćakanje više vrsta dupina, a ne samo jedne vrste.
Kad bi bilo kako Mare govori, dr. Banac bi izrekao neistinu kad je na tribini Rotary cluba rekao: “Zadnja desetljeća populacije Mediterana, koje žive uz more i od mora, svjesne su pada koristi od ribarenja. Profesionalni ribari primorani su povećati napore pri ribarenju, rabeći sve sofisticiranije metode ribolova, udaljavajući se sve više od tradicionalnih lokacija za ribolov, trošeći sve više vremena potrebnih za izlov koji je u stalnom padu.
Kroz aktivnosti sportskih ribolovaca u vremenu o kojem se govori uočavaju se konstantne promjene u podmorju. To su osiromašenje ribljeg fonda i posljedične promjene osnovnih bioloških karakteristika pojedinih ribljih vrsta.”

No Mare očito zna bolje, pa samouvjereno tvrdi da unatoč očiglednom, nisu dokazane nikakve prijetnje okolišu. Nestanak pojedinih vrsta za nju nisu nikakav dokaz, pa pita jednog sudionika rasprave koje on konkretno zna, jer ona ne zna ni jednu. Zaista je rijetkost susresti nekim osobnim materijalnim interesom toliko izopačen slijed misli da neznanje postavlja za temelj odluke o zaštiti cijelog jednog eko-sustava.

A što se tiče njene teorije o samoočuvanju prirode, osim što joj proturječe i zapažanja svako djeteta koje se mota pored mora, proturječe joj i znanstveno dokazana saznanja koja je dr. Banac iznio na tribini: “Kroz protekla desetljeća svjedoče promjenama u podmorju jer je evidentno da sa gledišta bioloških vrijednosti, mogućnosti mora nemaju takav regenerativni potencijal koje je more imalo ranije.”

Na pitanje koji su konkretni razlozi zbog kojih je područje predloženo za rezervat ugroženo odgovor je lako dati: Konkretan razlog je čovjek sa svojim djelovanjem po formuli “daj mi danas, a za sutra me nije briga”. Mare, spomeni se onoga što je zapisano u Svetom pismu: “Oci jedoše kiselo grožðe, a sinovima zubi trnu.” (Jeremija, 15.30.)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ekolog 2007-04-21 18:49
Raspravljati s Mare i sličnima je glupo. Pa od rimljana znamo da biseri ne trebaju svinjama. Nema tih argumenata koji bi svinji objasnio što su biseri.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-04-21 19:04
VZ ide na Mare Svetim pismom, a ona će na njega dinamitom ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-22 00:26
Evo ga, nemaju argumenata pa vrijeðaju. To je u redu. Drago mi je da su se janjeće kože počele odbacivati. Ipak mi cijelo vrijeme znamo s kim imamo posla, samo je trebalo pričekati. A to što si ti prijatelju završio s citatom iz Biblije, ne znači da si ublažio dozu primitivizma i vlastitog \"izopačenog slijeda misli\" iz svojeg posta.

Postoje načini na koje se obnavlja riblji fond a proglašenje posebnog rezervata u moru nije jedan od njih.

Kad vi pro-rezervatist i bezrazložno (odnosno, s razlogom - vašom vlastitom materijalnom korišću koju biste stekli bez imalo rada i truda) gazite masi ljudi i njihovim familijama, ženama i djeci po kruhu, onda ste vi plemeniti jer to radite navodno zbog prirode, a kada oni to stanu braniti, onda su oni ugnjetavači. Toliko o pravednosti, Bibliji i sl.

\"No Mare očito zna bolje, pa samouvjereno tvrdi da unatoč očiglednom, nisu dokazane nikakve prijetnje okolišu. Nestanak pojedinih vrsta za nju nisu nikakav dokaz, pa pita jednog sudionika rasprave koje on konkretno zna, jer ona ne zna ni jednu\". - ajde majke ti, pojasni mi ovo o očiglednom i takoðer, ajde mi onda ti molim te lijepo navedi koje su točno vrste.

Puno si toga rekao i samouvjereno tvrdiš da si ipak TI taj koji sve zna - pa onda nas prosvijetli, izvuci nas iz mraka neznanja. Jer od svega što si rekao niti jedan konkretan podatak nije izašao.

\"Na pitanje koji su konkretni razlozi zbog kojih je područje predloženo za rezervat ugroženo odgovor je lako dati: Konkretan razlog je čovjek sa svojim djelovanjem po formuli “daj mi danas, a za sutra me nije briga”.\" - žao mi je prijatelju, ali niti to ti nije konkretan razlog. To je tvoje mišljenje.

Za razliku od tebe, ja znam da ne postoji cresko-lošinjsk a kolonija dupina (to sam pročitala u znanstvenom radu) i znam da u prijedlogu za zaštitu ovog područja nema nikakvih kvantitativnih informacija o ugroženosti kornjača, Posedonie Oceanice niti bilo čega drugoga. (To sam takoðer pročitala u tom prijedlogu).

Ajde sad ti meni reci odakle ti točno izvlačiš svoju \"nevjerojatnu količinu samouvjerenosti \" kojom tvrdiš da sam ja glupa a ti pametan jer ti znaš da tu svi funkcioniraju po sistemu \"daj mi danas...\".

I onda nas napadaju ti nekakvi kao što si ti i prozivaju nas da smo nekulturni, vulgarni, neškolovani, neodgojeni, nemamo zube, treba nas ubit\', ne znamo se ponašati, ne znamo voditi civiliziran razgovor...

Ja ovdje najnormalnijim rječnikom pišem nekakve postove i ti mi doðeš i uvališ brdo uvreda, veliš mi bahato da imam \"izopačen slijed misli\" i pritom se pozivaš na Bibliju. Ma daj ajde, odi se liječit\'!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-04-22 00:57
Mare, postala si dosadna. Stalno posežeš za istim trikom tipa "nemaju argumentata pa vrijeðaju". Ako si u postu onoga što citira Bibliju našla nešto uvredljivo, osjetljiva si kao mimoza. Jedini tko vrijeða si ti, a ponajviše vrijeðaš zdrav razum kad tvrdiš da čovjek ne ugrožava okoliš.

Mislim da znam kojem tipu ljudi pripadaš. Naime, čuo sam da je na zadnjoj tribini o rezervatu jedan od izlagača govorio o koristima od zaštite Limskog kanala, na što je neka mudrica izvalila da je to bezveze jer njen brod ne bi mogao tamo ući. E, tom tipu ti pripadaš. Ti bi si za marendu spržila i posljednju sardela nu planeti. Takvima nema lijeka :P
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # SEA 2007-04-22 10:27
Zašto je riba koju prodajete na rivi skuplja od ribe u Zagrebu i bilo kojem gradu na kontinentu?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-22 11:12
I ti i tvoji stalno posežete za trikom tipa "akvatorij ist. dijela otoka Lošinja je ugrožen od strane ljudi...", a ne nudiš niti jedan empirijski podatak za to, pa nikome ništa...

I tko sad ovdje mlati praznu slamu? A što se tiče prženja posljednje srdele, mislim da pretjeruješ. Lijepo sam ti rekla par puta da mislim da se treba čuvati priroda (vjerovao ili ne, osobno prilično pazim na te eko-priče, štednja energije, recikliranje i sl.) ali ne na ovakav način na ovako naseljenom otoku. Uopće ne vidiš gospodarske posljedice koje bi to imalo na ljude koji žive od tog područja.
Posebni rezervat u moru na Lošinju a nismo dokazali da je potreban! I zašto ga onda nisu produžili do vrha Cresa? Pa radi se o istom području (cresko-lošinjs ki akvatorij). Zašto je P. Oceanica ugrožena samo u predloženom području, a ne i milju-dvije sjeverno u istom akvatoriju?

No, nema veze ja sam glupa a ti pametan i to je u redu. Ne znam samo zašto je župan protiv, predsjednik obrtničke komore naziva ovaj projekt "bezumnim", a ministar gospodarstva Vukelić se frapirao kad je čuo za ovo i rekao da pojma nije imao šta se ovdje dogaða i da će pod hitno ići pričati sa Biškupićem. Možda su i oni glupi.
Ma nema se smisla uopće prepirati s vama jer su to "bačeni biseri", kako je netko rekao...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-04-22 11:58
Oprosti mare, ali ne stavljaj mi "u usta" riječi koje nisam izgovorio, jer to je prljav i proziran trik koji te čini neuvjerljivom. Nisam rekao da si ti glupa, a ja pametan, nego da ti imaš interes da rezervata ne bude, a svojim interesom smatram da je dobro da ga bude. Ja znam zašto župan govori što govori: skuplja političke poene za naredne izbore, ali nije točno da je protiv rezervata. Pogledaj odluku županijskog poglavarstva pa ćeš vidjeti da se rezervat smatra gotovom stvari, samo se predlaže osnivanje otočne javne ustanove za upravljanje. A to što predsjednik obrtničke komore naziva bezumnim u prijevodu znači da on zaštitu prirode od nekontroliranog haračenja smatra bezumljem, i po tome se ne razlikuje od vlasnika Karlovačke pivovare, INE i drugih poznatih zagaðivača. A o tome da se ministar Vukelić nešto frapirao, prvi put čujem od tebe.

Inače, ne mogu vjerovati da kao osoba koja "pazi na eko-priče" ne zna za općepoznate činjenice o odumiranju vrsta iz poznatog razloga: ljudsko djelovanje. Što misliš zašto je gotovo nestala sredozemna medvjedica? Zašto je Jadran postao staništem samo jedne vrste dupina? I tako dalje ....
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-23 00:37
Poglavarstvo je za, ali župan osobno nije. A Vukelić se frapirao prekjučer, tako da još nisi niti mogao znati.

Ma jako je meni poznato da vrste izumiru radi ljudskog djelovanja, čitam i gledam National Geographic i slične dokumentarce, recikliram šta se u Lošinju može, poznato mi je da Amerika nije ratificirala protokol iz Kyota i sl. - ali samo još uvijek ne znam koje su to točno vrste odumrle na istočnoj strani otoka Lošinja. Znaš ti?

Sred. medvjedice nikada baš nije niti bilo u pretjeranim količinama ako se dobro sjećam, a dupina u Jadranu ima samo jedna vrsta možda zato jer im tu nije napeto... :D Ma ne, ne znam zašto ih ima jedna vrsta, vjerojatno su druge uginule ili im nema dovoljno hrane, budući da ovi naši jedu sve pa mogu opstati, a ovi ostali su izbirljivi tako da bi ovdje gladovali... - ali eto, opet pričamo na razini Jadrana, a ne Lošinja.

Mislim da ako se već ide na zaštitu dupina, nisu mogli izabrati lošije područje. Radije neka se koncentriraju na zaštitu na državnoj razini nego tu kod nas gdje ih više-manje niti nema. Zna se da dupini žive dosta na području ZD akvatorija (oko Vira i sl.), pa su mogli ići tamo raditi svoj projekt. A da, zaboravila sam, tamo je onaj neki Francuz već isfurao tu dupin-spiku i pokupio lovu...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-04-23 09:35
Kampanju protiv rezervata Mare temelji na neznanju, osobnom mišljenju i problematičnom stavu "zaštita dupina da, ali ne u mojem dvorištu".

Savjetujem joj da pročita tekst na ovom linku. (www.mzos.hr/.../proj_h.htm), ako to ne shvaća kao vrijeðanje u nedostatku argumenata.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-04-23 09:44
Znam da ću ovim "naložiti" Mare da proplamsa pravedničkim gnjevom protiv zaštite dupina oko Lošinja, ali evo par prijedloga za razmišljanje:

1. Iz Instituta Ruðer Bošković:
Pet ribljih vrsta u Jadranu pred istrebljenjem, 121 ugrožena Populacije mnogih ribljih vrsta u Jadranu već desetljećima se nesmiljeno smanjuju, kažu ihtiolozi s Instituta za oceanografiju i ribarstvo u Splitu. Do sada su pet ribljih vrsta izdvojili u kategoriju kritično ugroženih u Jadranu, kojima je prema podacima iz 60-godišnjih istraživanja gustoća populacije smanjena za 80 posto, a riječ je o po dvije vrste morskih pasa i jesetri, te hami. U kategoriju ugroženih znanstvenici iz Laboratorija za ihtiologiju i priobalni ribolov te Laboratorija za ribarstvenu biologiju, gospodarenje pridnenim i pelagičnim naseljima upisali su 11 vrsta. Popisali su sve skupa 121 vrstu, meðu kojima je velik broj onih koje zahtijevaju drastične mjere zaštite jer populacija im je više nego prepolovljena. (11.12.2006.)

2. Novinski članci:

Zadarski list (vef.hr/.../...)

Novi list (vef.hr/.../...)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Xman 2007-04-23 10:05
Gomerčić: dupine treba spasiti rigoroznim mjerama u rezervatu, ali rezervat treba biti u okolici Zadra jer on i njegova ekipa se tamo udomaćila :D :D :D

Slobodna Dalmacija (vef.hr/.../...)

Gomerčić: Jadran bez dupina ne bude li otvoren rezervat

Večernji list (vef.hr/.../...)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Hakuna matata 2007-04-23 11:18
Evo i moga priloga raspravi o bespućima ekološke zbiljnost. Prof. Gomerčić: Ako ne dobiju rezervat, 200 dupina neće preživjeti
"Proglašenjem rezervata trebala bi biti zabranjena plovidba, ali i ribolov u staništu dupina jer se pola njih uguši od oka mreža stajačica"

Večernji list: Uzbuna na veterinarskom fakultetu ( Ako ne dobiju rezervat, 200 dupina neće preživjeti)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Lino 2007-04-23 14:59
Čitam ovo zadnje, linkovi na novine i drugo, pa mi se čini da je prof. Gomerčić zaslužniji za rezervat nego Plavi svijet :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # suvarAM 2007-04-23 19:09
Nece vam proci taj rezervat.U to budite sigurni.Mozete lobirati gdje god zelite,prva faza donosenja vam je prosla jer ste radili ljudima iza ledja,ali sada kada se malo digla prasina ljudima postaje jasno sto se tu desava,a mislili ste da ce vam to samo tako proci. Cujem da su neki popi... kad su na 1.HRT prije neki dan vidjeli na vjestima u podne reportazu o rezervatu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Lik 2007-04-23 20:35
Ti ga baš lupaš Šuvare! Radilo se ljudima iza leða i tako već 30 godina :D
Pa jel ti ne znaš da je o tome odavno i u Master planu i svim drugim planovima, svi znaju za to a ti kažeš iza leða! Moš mislit, neki su tek na tV prije neki dan saznali pa su, kao, popi... A di su bili do sad? Valjda u pi... pa nisu čuli što već svi znaju :D Možda još nisu čuli da više nismo u Jugoslaviji pa će i za to popi... kad doznaju na HRT :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mare 2007-04-25 22:58
Gomerčić: "Ne postoji cresko-losinjsk a populacija dupina".

Gomerčić:"Ukoliko bi se i radio rezervat, Lošinj je vjerojatno najnelogičnije mjesto za takav projekt".

itd....
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gost 2007-04-25 23:05
Slobodna Dalmacija

Gomerčić: Jadran bez dupina ne bude li otvoren rezervat

A onda kad je proglašen, vrišti protiv njega jer ga želi u zadarskom području. Sigurno tamo ima vikendicu :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

galerije1

mi-logo
wonline
yrno
Vremenska prognoza
za Lošinj


Članak 69. Ustava RH

Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvoborocid

ZADNJI KOMENTARI

  • Ilegalna partijska ćelija u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj

    Wiking 21.07.2019 15:35
    Peyton Place
    Postoji i film Gradić Peyton iz 1957. godine, za koji wikipedia kaže: Film otkriva živote i ...
     
  • Ilegalna partijska ćelija u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj

    Pejton 21.07.2019 14:57
    Gradić Pejton metafora za kažin
    Odlična usporedba s ovim malomištanskim kažinom :-) Ali mnogi neće razumjeti jer radi se o ...
     
  • Ilegalna partijska ćelija u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj

    skrbnik 21.07.2019 12:32
    .......
    pravi gradić Peyton
     
  • Ilegalna partijska ćelija u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj

    gost 21.07.2019 10:51
    Dotur Luigi
    A barem jednu od dotičnih raspuštenica možda ipak odvede pred oltar veli dotur Luigi :lol ...
     
  • Svaštara br. 3

    gost 21.07.2019 09:59
    Trol u službi nj.v. jadranke d.d.
    Ali Marko time ne čini ništa nezakonito i kažnjivo. No boreći se protiv buke kao paravanom ...
     
  • Svaštara br. 3

    hranitelj tuljana 21.07.2019 07:59
    jeste
    Ne, Marko iz mog primjera nije borac protiv buke, nego protiv svog susjeda. Buka mu služi kao ...
     
  • Ilegalna partijska ćelija u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj

    Zlizec 20.07.2019 17:44
    Klub zadovoljnih žena
    Uz Garijeve raspuštenice veseliti se mogu i njegove cure koje su ostale u braku. Trebaju ...
     
  • Svaštara br. 3

    gost 20.07.2019 16:08
    Tuljanski masturbator
    Znači, masturbiraš. ne smeta tebi devastacija okoliša, nego to što neke ljude smatraju ...
     
  • HDZ-ova bau-štela

    Fukara 20.07.2019 15:59
    Pragmatični političari
    Ovo mi se sviđa. Prave riječi, na pravom mjestu u pravo vrijeme. I Plenković se predstavlja ...
     
  • Svaštara br. 3

    hranitelj tuljana 20.07.2019 15:45
    dosljednost pati...
    Zašto bih išta poduzimao, nisam ja taj koji gradi imidž zaštitara okoliša. A ako se gradi na ...
     
  • Svaštara br. 3

    Džaba ste farbali 20.07.2019 14:43
    Kolaps zdravstva na Lošinju
    www.mali-losinj.hr/.../ (https://www.mali-losinj.hr/sastanak-grada-i-doma-zdravlja-pgz/) ...
     
  • Svaštara br. 3

    dalmacijanews.hr 20.07.2019 14:33
    Kolaps zdravstva na Lošinju: Od tuge mi se stislo grlo. Pregled traje minutu, a ispis recepta 20!
    Kolaps zdravstva na Lošinju: Od tuge mi se stislo grlo. Pregled traje minutu, a ispis recepta ...
     
  • Ilegalna partijska ćelija u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj

    điđi 20.07.2019 10:34
    prodana nevjesta
    Nisu krivi ni amerikanci ni talijani, krivi je ministar koji se prodao rusima.
     
  • Ilegalna partijska ćelija u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj

    Čuvar plaže u zimskom periodu 20.07.2019 10:23
    šutnja je zlato
    Bit će da je upravo iz tog razloga odlučio neobjavljivati podatke o broju turističkih ...
     
  • Ilegalna partijska ćelija u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj

    ac 20.07.2019 07:33
    sex i Grad
    Sve je dobro kad se dobro svrši :P
     
  • Svaštara br. 3

    gost 19.07.2019 18:46
    ....
    A da li si ti išta od toga prijavio nadležnima ili samo masturbiraš. Otkud ti pravo da bilo ...
     
  • Svaštara br. 3

    freelancer 19.07.2019 13:44
    !!!!!!
    Po meni, čak nije toliki problem u planiranju gradnje na Malinu, koliko u planiranju kampa ...
     
  • Ilegalna partijska ćelija u Županijskoj lučkoj upravi Mali Lošinj

    gost 19.07.2019 13:22
    Dobra vijest za vesele raspuštenice
    Vesele raspuštenice imaju razloga za veselje jer je njihov ministar izmaknuo čupanju korova ...
     
  • Svaštara br. 3

    a 19.07.2019 12:53
    Malin
    Ali može ga se napraviti tako da ide u korist gradonačerlnika i njegovog brata.
     
  • Svaštara br. 3

    freelancer 19.07.2019 12:46
    čisto muljanje
    Patak izmišlja i laže. Jasno je da se ne može napraviti plan koji ide u korist svih građana.
     
  • Svaštara br. 3

    hranitelj tuljana 19.07.2019 12:46
    Pjesnici su čuđenje u svijetu
    Ne znam je li stvar u tome da ciljana publika portala ne posjeduje plovilo ili se ne ...
     
  • Svaštara br. 3

    Popaj 19.07.2019 09:39
    Hajka na nesposobne ministre
    Hajci na korumpirane i nesposobne ministre pridružio se i portal Narod.hr. Dr. sc. Hrvoje Pende ...
     
  • Svaštara br. 3

    Zumbul 19.07.2019 09:16
    Cappelli kralj slučajnog turizma
    Odličan članak. Ovo je suvislija kritika politike hrvatskog turizma od mnogo čega što ...
     
  • Svaštara br. 3

    Čuvar plaže u zimskom periodu 19.07.2019 06:05
    HRVATSKI TURIZAM
    Britanac 17 godina živi u RH i piše o "kraljevima slučajnog turizma". Evo zašto Da sutra ...
     
  • Svaštara br. 3

    Zig Zag 18.07.2019 20:21
    Nagovještaj kraja svijeta
    Nagovještaj kraja svijeta nije niti ponovni dolazak Isusa, niti udar meteora na zemlju ...
     
  • Svaštara br. 3

    Žuja 18.07.2019 17:56
    Potpora mešetarima
    Ne bi oni bili tako uspješni da nisu imali potporu gradonačelnika politikom "gradit ćemo ...
     
  • Svaštara br. 3

    gost 18.07.2019 17:41
    Nagrada za lopovluk
    Otišli su na bolja mjesta. Loši ministri nagrađeni potpredsjedničk im funkcijama u Vladi ...
     
  • Svaštara br. 3

    Vanzemaljac 18.07.2019 17:31
    sličnosti i razlike
    Kolinda prelomila: Tko smatra da ovdje nije dobro, može otići 24sata.hr/.../...
     
  • Svaštara br. 3

    emeritus 18.07.2019 16:59
    mito&korupcija
    Svi su oni amateri prema lošinjskim mešetarima koji su doktorirali na projektu pretvaranja ...
     
  • Svaštara br. 3

    Zico 18.07.2019 16:01
    država u kojoj poštenog ministra moraš tražiti povećalom
    a svi su otišli samo radi medijske hajke, ništa drugo. i.imgur.com/EhvKv3u.jpg ...