Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Marihuana je samo prvi korak u ovisnički pakao

Korisnička ocjena:  / 2
LošeNajbolje 

joint Do kraja srednje škole čak između 50 i 60 posto učenika konzumirat će neku drogu - najčešće je riječ o pušenju marihuane. Deset posto te djece nastavit će uzimati drogu, a polovica njih postat će ovisnici. Ta strašna statistika u većini slučajeva započinje bezazlenom pričom, piše Vjesnik

Prvi dim prvog jointa na rođendanskom tulumu, u parku… U sve ranijoj i ranijoj dobi tijekom srednje pa čak i potkraj osnovne škole. Broj konzumenata marihuane raste, a broj onih koji vjeruju da je štetna opada.

I koliko god bili svjesni činjenice da se konzumacija droge više ne događa nekom drugom i tuđoj djeci, oštrica društvene kritike prema tom zlu svaki dan (slučajno ili namjerno?) sve više i više otupljuje.

Činjenicom da su u mladosti pušili marihuanu ili barem zapalili joint, danas se javno hvale javne osobe. Oni koji im to možda i ne odobravaju, hvale njihovu iskrenost. I zapravo malo tko će se usuditi javno reći da je to nešto grozno, nešto čime se ne bi trebali hvaliti i nešto čega bi se možda trebali sramiti.

Prema pušenju marihuane društvo je postalo tolerantno i koliko god svi bili svjesni da je ona prvi korak do pakla droge i da je to oblik neprihvatljivog ponašanja, svojom šutnjom to odobravamo. Još veću štetu nanose javne osobe, primjerice političari kojima su lako dostupni mediji i koji svojim priznanjem da su zapalili jedan joint šalju strašnu poruku. »Konzumirao sam drogu, pa što. Unatoč tome sam uspješan…«

Ipak, oni koji to čine trebali bi voditi računa o tome da droga nije nešto čime se čovjek može igrati i da je svaki liberalizam u pogledu tog problema ne samo neozbiljan nego i vrlo opasan. Jer marihuana je najčešće konzumirana ilegalna droga u Hrvatskoj. Današnjim su adolescentima dostupni jači oblici marihuane negoli oni iz šezdesetih godina. Jača marihuana znači i jači učinak i teže posljedice. A marihuana negativno utječe na zdravlje i mnoge sposobnosti - vožnja pod njezinim utjecajem može prouzročiti prometnu nesreću. Pušenje marihuane utječe na mozak i oštećuje pamćenje, opažanja, procjene i motorne sposobnosti.

Redovitiji konzumenti te droge pokazuju znakove gubitka motivacije. To uključuje ravnodušnost za ono što im se događa u životu, nedostatak želje za redovitim školovanjem, zaposlenjem, umor te nemar za vlastiti izgled.

Marihuana uzrokuje ovisnost koja se brže razvija u mladih, tj. onih kojima nije završen psihički i fizički razvoj. U praćenju problematike ovisnosti pokazalo se kako je vrlo malo osoba konzumiralo druge droge, a da prije nije probalo marihuanu.

Te činjenice dobivaju debelu potvrdu u crnim statistikama. Zbog zloporabe psihoaktivnih droga u 2006. godini liječeno je čak desetero djece u dobi do 14 godina, 711 djece u dobi od 15 do 17 godina, 1608 mladih u dobi od 20 do 24 godine i 2031 isto tako mladih ljudi u dobi od 25 do 29 godina. Ukupno 7427 ljudi. I isto toliko razorenih obitelji, uništenih snova, karijera i života.

Zadnjih godina zabilježen je trend rasta broja ovisnika o drogama, a do kraja 2006. ukupno je registrirano 23.990 osoba. Devedeset osoba je umrlo uglavnom zbog predoziranja. Prema svim pokazateljima posljednjih se godina povećala ponuda droga koja je postala i raznovrsnija, a time i dostupnost što je prouzročilo povećani trend konzumiranja droga, osobito među mladima.

Nove vrste droga koje se pre(lako) nabavljaju na crnom tržištu imaju razarajući učinak na psihu, pa tako mnogi, koji možda i ne zagrizu u ovisnost, imaju trajne zdravstvene probleme.

Konzumiranje droga postaje i veliki problem za državu i društvo u cjelini jer je mahom povezano s kriminalom. U strukturi kaznenih djela primjećuje se porast broja preprodaja koju su počinili maloljetnici i mlađi punoljetnici.

Preprodavači su često i sami konzumenti koji tako zarađuju za vlastitu opskrbu drogom. Najčešće zloupotrebljavane droge su marihuana, ecstasy i heroin i česta su konzumiranja više vrsta ilegalnih droga u kombinaciji s alkoholom i/ili sedativima.

Uočen je porast broja injektivnih ovisnika o heroinu koji su zaraženi hepatitisom pa se procjenjuje da je zaražena barem trećina (ako ne i više) ovisničke populacije...

Lani je evidentirano 8346 kaznenih djela vezanih uz zloporabu i krijumčarenje opojnih droga, ili 10,64 posto od ukupnog broja prijavljenih kaznenih djela u Hrvatskoj, što je dva posto više nego 2005.

Vezano za to sve se češće mogu čuti zahtjevi da se dekriminalizira konzumiranje lakih droga. Iako se stručnjaci slažu da nema lakih droga, zahtjev se odnosi na posjedovanje manjih količina za »vlastitu uporabu«. Posebno su povici glasni iz redova najjače oporbene stranke. Bespotrebno. Jer promatrajući odluke državnih odvjetnika za mladež u vezi s kaznenim djelom posjedovanja opojne droge, razvidno je da je za 70,7 posto maloljetnika kaznena prijava riješena odbačajem po načelu svrhovitosti, u većini slučajeva nakon što su maloljetnici ispunili obvezu savjetodavnog tretmana u službi za prevenciju ovisnosti ili savjetovalištu za mladež.

Na taj način smanjuje se represivni pristup osobama koje su posjedovale opojne droge radi vlastite uporabe. Ipak, treba reći što bi se postiglo dekriminalizacijom nekih droga, odnosno time da se konzumenti lakih droga tretiraju kao počinitelji neke prekršajne kazne? Na primjer kao kazne zbog neplaćenog parkiranja, švercanja u tramvaju ili remećenja javnog reda i mira. Pogotovo u svjetlu činjenice da posljedice konzumiranja droge mogu biti kobne. Osim toga, postavlja se pitanje hoće li se dekriminalizacijom lakih droga zapravo potaknuti mlade na njenu češću konzumaciju. Barijera ne bi bilo jer bi se u tom slučaju to tretiralo kao nešto polulegalno.

Javnost i stručnjaci bi u tom pogledu trebali biti mudriji i učiti djecu da je riječ o lošoj stvari jer i jedan joint može biti opasan i voditi u katastrofu. I da dekriminalizacija sama po sebi možda neće ništa riješiti. Odnosno, da neće spasiti niti jedan mladi život. Tim više što je zloporaba droga prije koju godinu postala mnogo više od nekadašnjeg običnog »uličnog« problema.

Vlado Jukić, ravnatelj Psihijatrijske bolnice Vrapče, ustanove u kojoj se lani zbog uporabe psihoaktivnih droga bolnički liječilo najviše osoba - njih 290, u izjavi Vjesniku kaže da se adolescenti na sreću neće identificirati s nekim političarom koji je konzumirao drogu i zbog toga se početi drogirati. Oni će to učiniti zbog svog društva i »svog filma«.

Ipak, moguće je da će taj argument (»pa što mi može biti od malo trave!«) koristiti u obitelji, pred roditeljima kao način opravdanja za svoje ponašanje.

U tom kontekstu, manekeni domaće javnosti, morali bi voditi računa o tome da njihove frajerske izjave mogu imati tragične posljedice. Ne zbog toga što će se neko dijete početi drogirati čim čuje nešto takvo, nego zato što takve nekritičke izjave kreiraju stav javnosti. Koji malo po malo postaje nekritičan prema problemu ovisnosti. Odnosno počinje ono nenormalno tretirati kao normalno. A to dugoročno vodi u propast!

Piše Silvana Oruč Ivoš

Vjesnik 

 

Komentari: 

0 0 # KAKVA GLUPOST.....Bob Marley 2007-10-13 15:15
OVU GLUPOST NAPISAO JE NETKO TKO U ŽIVOTU NIJE ZAPALIO CIGARETU A KAMO LI JOINT. AKO JE MARIHUANA DROGA ŠTO SU ONDA CIGARETE? DA SAM JA NEKI [censored] U OVOJ DRŽAVI ZABRANIO BI CIGARETE A DOZVOLIO TRAVU. TRAVA U SEBI NE SADRŽI NIKOTIN NA KOJI SE OVISNICI NAVLAČE... MARIHUANA JE PRIRODNA BILJKA PA ČAK I POMAŽE U NEKIM BOLESTIMA ALI U UMJERENIM KOLIČINAMA, NARAVNO!
VELIKI SAM PROTIVNIK CIGARETA, ALI MARIHUANE NIKAKO.
ZAŠTO JE JEDNA NIZOZEMSKA KOJA JE ZABRANILA CIGARETE NA JAVNOM MJESTU A LEGALIZIRALA LAKE "DROGE" POPUT TRAVE MEÐU ZADNJIMA NA LJESTVICI PO BROJU OVISNIKA???
Zato što je djeci najslaðe zabranjeno voće....
Sjećam se kad sam bio maloljetnik i bio lud za kladionicom a nikada me nisu puštali unutra ili u casino, a kada sam napunio 18 više mi nije niti gušt ući i izgubiti pare...
Ugledajmo se na Nizozemsku...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Upravo tako bobeKurt 2007-10-13 15:20
Bobe slažem se s tobom u potpunosti, ovdje su svi konzervativci...
Cigaretama bi cijenu trebalo dignuti i do 500kn po kutiji tako bi najlakše prestali pušiti...
Cigarete truju ljude...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
1 0 # SupozitorijVazelin 2007-10-13 22:42
Slažem se s Kurtom. I marihuani isto tako dignuti cijenu. Svim drogama.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Pacijentigost 2007-10-13 16:58
Bobe, tvrdiš li da ovo nije točno: "A marihuana negativno utječe na zdravlje i mnoge sposobnosti - vožnja pod njezinim utjecajem može prouzročiti prometnu nesreću. Pušenje marihuane utječe na mozak i oštećuje pamćenje, opažanja, procjene i motorne sposobnosti." Cigarete to ne izazivaju, ali smatram da ih treba zabraniti. A za vožnju pod utjecajem droge i alkohola kojom se izazove nečija smrt uveo bih smrtnu kaznu pa onda ne bi korumpirani sudovi ubojice puštali ubojice bez kazne. I još nešto, svatko kome treba droga je pacijent za duševnu bolnicu a ne da živi meðu normalnim ljudima.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # gostjohny vegeta 2007-10-13 19:48
ti malo smiri dozivljaje i ne pisi takve gluposti o smrtnim kaznama !!! a mozda bi i ti osobno mogao posjetiti koju dusevnu bolnicu !!! ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Oko za oko ...gost 2007-10-13 19:53
Tko ubije ima da bude ubijen. Tako pise i u Bibliji.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Gostjohny vegeta 2007-10-13 20:28
Primitivno razmisljanje i nemoj tumaciti bibliju krivo !
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # smeče drogeraškozk 2007-10-13 20:54
A jel bi bilo neprimitivno razmišljanje da zlikovcu koji se napuši trave ili naloče pive pa vozi auto treba oprostit što je ubio nedužnog čovjeka ili dijete. Ja ću ostat "primitivan" jer mislim da takve treba javno vješat. A biblija kaže oko za oko zub za zub i tu je sve jasno. Samo smeče koje se drogira traži razumjevanje za svoj porok i da se dugi žrtvuju za njih.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ZKjohny vegeta 2007-10-13 21:49
ej stari daj si oruzje i idi ratovati u irak za drugo nisi ni roden izgleda !!! i malo pazi na svoj rijecnik... ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # BRAVOmario 2007-10-13 22:03
Bravo johny vegeta, sa takvim ljudima se ni nemoze normalno razgovarati...o dma te osude a ni neznaju o cemu je stvar !
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # stvar je u drogiZK 2007-10-13 22:23
A u čemu je stvar kad drogirano ili pijano smeče ubije vozilom čovjeka pa da ga ne treba odma osudit???
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Burger 2007-10-14 15:18
Nije dokazano ovo za vožnju pod utjecajem marihuane, čak suprotno. Navodno vozač vozi sporije i opreznije zato što su mu i refleksi usporeni :D
Citat:
ravnodušnost za ono što im se dogaða u životu, nedostatak želje za redovitim školovanjem, zaposlenjem, umor te nemar za vlastiti izgled
Onda barem 30% stanovništva Cresa i Lošinja puši :D
Ne konzumiram inače, al eto malo da izjednačim rezultat. Treba se educirati djeco, alkohol je po meni puno gora stvar.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Nije dokazano?Xman 2007-10-14 15:41
Burgeru, ako nije dokazano da pušenje marihuane utječe na motoričke sposobnosti, koordinaciju pokreta, brzinu reakcije i koncentraciju odgovori ma na ova tri pitanja:

1. Koga bi izabrao da ti vadi ili popravlja zub:
a) "Čistog" zubara
b) Napušenog zubara

2. Želiš li da ti djecu čuva teta u vrtiću:
a) "Čista"
b) Napušena

3. U kojem avionu bi se radije vozio:
a) Kojim pilotira "čist" pilot
b) Kojim pilotira napušen pilot

Ako su dva od tri pitanja ona pod b) molim te pojasni mi na temelju čega si napravio taj izbor.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Smeshan si i ne obrazovanLegalize it! 2008-08-27 14:53
Niko ovde ne govori da marihuana moze da se koristi kad god pozelish.Korist im marihuanu jako chesto,ali nikada kada radim,a iskreno da ti kazem pre bi dozvolio napushebnom zubaru da mi popravlja zub nego pijanom.Isto kao shto ni alkohol nije dozvoljen kada vozish ili radish isto tako bi bilo i za marihuanu,inach e sto se voznje u napushenom stanju tiche dokazano je da su napusheni vozachi mnogo bezbedniji i voze jako sporije i mnogo manje agresivnije (u odnosu na alkoholisane)al i ipak ne treba dozvoliti.450.0 00 ljudi godishnje umre u Americi od duvana,75.000 od alkohola,20.000 od lekova,500 od aspirina (pri tom su sve te supstance legalne) a od marihuane u istoriji nije zabelezen ni jedan smrtni sluchaj,pa se pritom javi neki "genijalac" koji kaze da treba ubijati ljude koji konzumiraju marihuanu.Smeja o bih ti se kada iz tvog govora nebih zakljucio da si slabo obeazovan,pa ti zato oprastam.Sto se prelaska sa marihuane na teze droge,ja poznajem PUNO ljude koji duvaju vec vishe od 10 godina i nikada im nije palo na pamet da probaju neshto teze,prijatelju sve zavisi od osobe,neko e i sa piva preci na heroin a da nikada nije probao gandzu,sve zavisi od mentaliteta i obrazovanja.Edu kuj se malo pre nego sto postavis jos neki post sa kojim ces se brukati.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Burger 2007-10-14 18:08
Najbolje je biti čist naravno, nitko ne preporuča pušenje ovdje, ni slučajno. Posebice veliko NE je konzumiranje prije ili tijekom obavljanja nekog posla, osobito ne kod posla kod kojeg je odgovornost za zdravlje ili sigurnost drugih ljudi. Argumenti protiv su mi previše nategnuti kad se priča o marihuani. Iskreno nisam čuo za prometnu nesreću uzrokovanu konzumacijom marihuane, a i ne dovodi do agresivnosti kao npr. alkohol kojeg ima na svakom koraku i legalan je za punoljetne. Za vožnju je vršeno istraživanje, nisam ja to izmislio jer mi sad paše zbog nečega, nije mi do prepucavanja, osobito ne preko interneta :-)
Krivo mi je dok vidim da se ovo pretvara u lov na vještice, pa se spominje neki linč odmah. Dosta različitih mišljenja oko ove teme, treba prepustiti stručnjacima da se bave time. Glavno pitanje je: da marihuana ne postoji da li bi broj ovisnika o teškim drogama bio manji? Nažalost na to pitanje je nemoguće odgovoriti. Probajte vi ovdje, vidim da imate višak vremena :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Kemijska svijestXman 2007-10-14 19:14
Marihuana se puši iz želje za promjenom vlastite svijesti, opažaja, osjećaja i doživljaja stvarnosti. Želja za tim stanjem kemijom izmijenjene svijesti raste i zahtijeva jača sredstva poput heroina i drugih teških droga. Pijanstvo od alkohola pak traži samo više ili češće alkohola, pa alkoholičar početnik postaje teški alkoholičar, ali ostaje alkoholičar.

A na moja pitanja nisi odgovorio. Znakovito.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Ispravak netočnog navodaXXX 2007-10-15 11:26
Podržavam komentar ZK i imam ispravak: ne stoji u bibliji OKO ZA OKO ZUB ZA ZUB već u jednom (ukupno ih ima 12) od Kanona albanskog svećenika Leke Dukaðinija iz srednjeg vijeka. :roll:
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Ispravak ispravkaHakuna matata 2007-10-15 12:04
XXX tvrdi da u Bibliji ne stoji "oko za oko ...", što znači da on zna bolje nego Hrvatska biskupska konferencija koja na svom sajtu ima kompletnu Bibliju. Pa tako na ovom linku (hbk.hr/.../...) može naći tekst:

"Tko god udari čovjeka pa ga usmrti, neka se smrću kazni. Ali ako to ne učini hotimično, nego Bog pripusti da padne u njegovu šaku, odredit ću ti mjesto kamo može pobjeći. Tko hotimično navali na svoga bližnjega te ga podmuklo ubije, odvuci ga i s moga žrtvenika da se pogubi. Tko udari svoga oca ili svoju majku, neka se kazni smrću. Tko otme čovjeka - bilo da ga proda, bilo da ga u svojoj vlasti zadrži - neka se kazni smrću.", te "Bude li drugog zla, neka je kazna: život za život, oko za oko, zub za zub, ruka za ruku, noga za nogu, opeklina za opeklinu, rana za ranu, modrica za modricu."

Na drugom mjestu pak piše: "Iskorijeni zlo iz svoje sredine! Drugi će, kad o tome čuju, pobojati se te više neće činiti takva zla u tvojoj sredini! Život za život; oko za oko; zub za zub; ruka za ruku; noga za nogu".

Dakle, zakon Leke Dugaðinija iz Srednjeg vijeka samo je kompilacija jednog mnogo starijeg zakona.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # svastakraljica: 2007-10-15 18:13
ovako...ja sam danas prvi put posjetila ovu stranicu...nisa m ni znala da postoji ali ajde...ovako!
koliko god vi pricali da marihuana nije stetna...ili da nema nikakve lose utjecaje je u krivu!
pricala sam sa mnogo ljudi koji su to probali ....njima je u tom trenutko jako super,smije im se,sve im je smijesno...ali!
uvijek postoji neki ali..
kada gledamo realno na činjenicu da danas zivimo u jako zagadenom svijetu..sta bi onda trebali predtat disat!LJUDI SVE NAS DANAS TRUJE PA CAK I ZRAK!
mislim..gledajte malo...sve je u banani...:-)
zsto mladi uopce pocinju sa pusenjem?
ta budu in,ili radi neke znatizelje...a ko ce znat...
smeta me malo sto se dize toliki bauk oko te marihuane a nitko ne gleda dijecu...pocinj em od mladih maloljetnika pa sve do starijih ljudi koji se non stop alkoholiziraju. ...NEMAJU PAMETNIJEG POSLA!
daj..pa treba nesto organizirati,ba vit se sportom,crtat.. .neke zanimljive tecajeve uvest,putovanja ...sta ja znam,nesto da dijeci nebi palo napamet pusit ,pist...da nemaju vremena razmisljat o tome...
hm....a kako nece kad se to u svim medjima vrti...e pa razmislite malo...:-))ako vam se da:-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # daskraljica: 2007-10-15 18:16
i da zaboravila sam reci da...se drogiraju samo osobe koje imaju MALO POSTOVANJE PREMA SEBI!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Moje ime 2007-10-17 11:15
stvar je karaktera... istina je da sve počinje od trave, al gle eto mene primjera.... pušim već 11 godina i super mi je... nista mi nije, uzivam, zdrava sam, zivim, radim, normalno funkcioniram... dosta mi je tih malih prica "velikih" ljudi koji se bave ovakvim problemima, a upravo oni, kao sto je neko od vas naveo, nikada nisu bili u doticaju s tim,... samo na kontu teorije prodavaju price... bilo bi bolje da se svi skupa bave problemom - kako vratiti narkomana u "normalnu" osobu, spremnu za drustvo i rad... osigurat mu normalan zivot a ne "neobrisiv pecat" koji nakon povratka iz komune nose... SRAM VAS MOZE BITI...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # slazem se...feel 2007-10-18 16:53
potpuno se slazem sa 'moje ime'
osim toga da pusi vec toliko dugo...sve je to ok...ali 11 god?
100% ti je jednom proslo kroz glavu da prestanes...ili ono neda mi se...
hehe...mislim tvoj zivot i ti znas kako ti je najboje;-)
kada covijek shvati da je u necemu jako dugo..i da nema nikakve koristi od toga..naravno da mu nekad ma mora mu proci da prestane pusit ili uzimati nesto drugo;-)
htijela bi da ljudi shvate ovu stranicu ozbiljno jer je ova tema i vise nego ozbiljna...a ne da se sprdaju na temu i na ljude.!hvala veliki pozdrav!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # odgovornot feel 2007-10-18 18:27
FEEL SLAZEM SE SA TOBOM!NEKA OVU STRANICU POSJECUJU LJUDI KOJI IMAJU NESTO PAMETNO ZA RECI A NE SE PRAVIT NES PAMETNI A NEMAJU POJMA O CEMU PRICAJU!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Guest 2007-10-29 01:14
sto je pretjerano je pretjerano jer djiku treba legalizirat i kod nas nadam se jednom i oce, kolko je prometnih bilo pod utjecajem alkohola i ubojstva i ko zna sta sve ne a kolko je bilo problema kad je neko napusen ... danas ljudi vecu dobe kaznu za travu a za ubojstva manje tak da neznam stvarno....
legalize
ponovit cu nesto sto ste vec mozda i culi " Don't drink and drive, take a joint and fly"
one love
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ,,,fell 2007-10-30 15:15
droga je droga!!s njom jedino gubiš,,,nebi se trebalo nis legalizirat!jed nog dana kad budes imao svoju dijecu....zanim ame dali ces im dati da se drogiraju...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Priroda i drustvoRastaman 2008-01-30 02:45
Nekad davno ljudi su zivjeli u plemenskim zajednicama. Te zajednice zivjele su u skladu s prirodom koja ih je okruzivala i davala sve sto im je bilo potrebno za prezivljavanje. Medu hranom, vodom i sklonistem tu je bila i droga, aktivni sastojci pojedinih biljki koji nisu neophodni za prezivljavanje a ipak bili su neizostavan dio zivota svih ljudi pa cak i zivotinja koje ih kako nam novija istrazivanja kazuju koriste i danas. Zasto ih neke zivotinje koriste nije do kraja rezjasnjeno ali zasto su ih ljudi koristili objasnjavaju razna antropoloska istrazivanja. U raznim dijelovima svijeta razna plemena imala su razlicite obrede u kojima su koristene razne biljke sa razlicitim djelatnim tvarima, no svi su dozivljavali jednaka iskustva promjene svijesti u kojima su oslobodjeni bolne stvarnosti neprekidne borbe za opstankom mogli doci do saznanja do kojih mozda nikad ne bi dosli u nametnutoj im realnosti. Ta tako vrijedna saznanja davala su im novi znacaj u prirodnom poretku te su bila vodilja kroz duhovni i svjetovni zivot kroz tisuce godina sve do danas.

Danas je ta tradicija oskvrnuta od nekolicine zeljne moci koju su u stanju zadrzati samo ako masu drze u neznanju, na nacin da im uzmu alat te kazu kako je on zlo, a dobro je ono sto im se kaze da je dobro. Vecina ljudi poslusnih poput ovaca koje ne znaju drugacije uzimaju upute o dobrom bez preispitivanja i slijede ih bespogovorno sto uvelike olaksava mocnicima u realizaciji njihovih zavjera iluminatskih razmjera. Sustav vrijednosti je izokrenut pa pojedinci izgubljeni u datom im scenariju bjeze u nepoznate svijetove uzimajuci razno razne supstance nesvjesno ponukani onim praiskonskim nacinom rjesavanja nerjesivih zagonetki. Vecina njih nespremna za takva iskustva biva ranjena u tim svijetovima a po povratku iz njih neuko drustvo nema lijeka za njih. Ti pojedinci postaju primjer drustvu kakvo je droga zlo kojeg se rjesava etiketiranjem i marginalizacijo m takvih pojedinaca, a tabuiziranjem "problem" droge.

U ovom vremenu mnogoljudstva na planetu zemlji jako se tesko okrenuti prirodi te u suzivotu s njom doci do trazenih odgovora. Postoje i druga rjesenje kao sto su razne religije i razne duhovne tehnike i metode koje pruzaju svakom od nas da se na tren izdvoji iz ove zbilje i sagleda sliku iz jednog drugog kuta gledista, jedna od tih metoda moze biti i droga no njoj treba prici sa ozbiljnoscu i spremnoscu da se pretrpe velike kusnje i samo tad ce njena bit imati smisla.

Nadam da ce pojedinci unutar kruga moci zastati, zagledati u sebe i shvatiti da su i oni dio jedne velike cjeline koju tako zele nadici nagomilavanjem materijalnog i unistavanjem svega sto im stoji na putu, nadam se da ce ti pojedinci shvatit da unistavanjem korjena umire cijela biljka.

mir s vama :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Guest 2008-09-17 09:32
Ja sam je probao i više je neću uzimat sigurno jer mi ta noc nije baš bila ugodna.A ko voli nek izvoli.O ukusima se ne raspravlja.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Guest 2008-09-22 22:07
ljudi smirite doživljaj kako možete govoriti neke gluposti
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # CIBATomislav 2009-02-07 17:38
Ovako!! Imam 19 godina i bio sam redoviti konzument marihuane do prije pola godine.. poceo sam sa 16, to jedno trgodisnje iskustvo bih vam ovako moga opisati.. Ostao sam normalan, ali samo zato sto nisam kao klinci usao u taj svijet sa 13 , 14 dok se mozak jos razvija, u prijevodu razvoj se zaustavlja ako se ude u svijet droge u tim godinama makar to bila samo marihuana.. Obicno vam je to ovako.. osobe koje su po prirodi pametnije imaju prosjecan ili iznad prosjecan iq, i udu u svijet droge dodu do jedne faze kada im je svega dosta i tu dolazi do raspodjele, na mom primjeru ja sam prestao u prijevodu prestao sam zauvijek, sto znaci nisam dosao do heroina, imao sam iskustva sa xtc, speed, trip, sve sam probao samo iz znatizelje,znao sam i bio svjestan koliko to steti i nista mi od toga nije skodilo zato sto sam samo probao, nisam zaglibio. u mom slucaju to je jedna faza moga zivota koje se ne sramim, zbog toga sta sam pronasao svoje buduce zanimanje a to je socijalni radnik, u prijevodu ne bojim se Boga zato sto sam siguran da cu sva ta po vasemu zla djela ispraviti i to za svakii joint po 10 puta.. xd
Druga vrsta ljudi nize inteligencije, napravi isto to sto i ja, ali tu je situacija drukcija, kolko god se branila trava, ako se redovito konzumira bolesno cete se spalit, demotivirat, zaboravljat, zeznut odnose sa roditeljima, u prijevodu gljuplji ljudi imaju jako male sanse se vratit nakon toga krsenja u normalan zivot, stoga krecu na jace droge zato sto ne vide izlaz.. a treca vrsta su ljudi koji su jebeno sjebani, i zivot ih je natjero na to koliko god je svako za sebe kriv i odgovoran za svoje postupke njih mi je vjerujte mi najvise zao.. ali tesko pomoc jer stvarno ima ljudi koji trebaju doci do samog dna a onda je povratak tezak kao osobi koja se bori protiv karcinoma znaci sanse su minimalne... u prijevodu ako si slabog karaktera ako si neko djete koje cita vjeruj mi rade cekaj jos malo da odrastes da se razvijes kako spadas jer ces u protivnom biti obiljezen za cijeli zivot, vi koji ste prosli trogodisnje iskustvo konzumiranja marihuane, na vama je odluka ocete li se vratiti u normalan zivot makar ce vam biti tesko ali stvarno nista strasno jer istina je da je marihuana biljka i stvara samo psihicku ovisnost stoga u crkvu pomoc boga, cura, decko. priznati roditeljima bilo sta od toga odaberete uspjet cete i imate dobru sansu da ispadnete bolji ljudi nego sta bi to bili da nikada niste usli u taj svijet.. sve je stvar u percepciji i iz svega ali ama bas svega se moze izvuci dobro i lose... a ovaj ostali dio koji misli da ja pricam gluposti i da zasto nebi pusio marihuanu jos 2, 3 godine do kad mi se pusi , neznam mozda imas sve u zivotu pa te boli k.. za sve , ali nastavljas socijalno propadati jebiga takvi su ljudi obiljeze te sto je po meni najveci problem.. zena sta je rekla da pusi 11 godina to je cisti dokaz da nju to ispunjava imat ce vjerojatno posljedice a to su moguci rak pluca.. tj u prijevodu prestat ce cim joj doktor malo zaprijeti sa zdravljem a u tom slucaju se svi mjenjaju.. ali ta zena ima dobar karakter stoga ljudi koji su na mjestu i koje marihuna ne otupljuje jer su umjereniji .. uredu to je njima ko nekom vise slatkog ili cuge, ili tenis sta ja znam nije vazno uopce ali ako te ispunjava ali sa dobrim ne sa zlim, naravno nemoze se sada brijati po poslu upljugan ili takve gluposti jer ne funkcionira kako treba.. i za kraj mogo bi o drogama o svemu stvarno svasta napisat i sta ima veze i sta mozda nema.. ali za kraj takve ljudi nimalo netreba izbjegavat, njima malo ljubavi da nemoraju konzumirati drogu da bi ju dobili u prijevodu laznu srecu i nadu... ako ti se prijatelj drogira pa nemoj bjezat od njega ako vjerujes da te nemoze povuc sa sobom, pa pomozi onda. nemoras bit u vezi sa njim samo razgovor to je dosta jer to je glavni problem ljudi koji udu u taj svijet.. manjak samopouzdanja, diskriminacija, visok, nizak, mrsav,debel, odvratan... neprihvacanje u drustvu bas zbog toga sta su drugaciji ljudi.. kao sta je na partyu tamo se svi vole jer su pod drogom svi su povrijedeni i zbog toga je ta ovisnost zeznuta..
Druga stvar za kraj zasto sam usao u taj svijet... nikako nisam bio prihvacen u srednjoj skoli, jer sam bio drukciji manji od ostalih, purger a svi ostali hercegovci u razredu nikako me nisu prihvacali.. stoga kvartovska ekipa obicno svi takvi puse travu.. tamo sam se nasao, amozak 16 godisnjaka ne funkcionira kako spada, druga i najvaznija u osnovnoj sam bio mrtvi snob, streber,a pametan decko iz ugledne obitelji, da bi se mi se na ulazu u pubertet dogodilo to da mi je stari na rubu alkoholoizma, a majka zakockala pola kredita... nema se para, nema se nista, totalno drugi svijet, a ko klinac sam po hotelima isao sa 5 zvjezdica... ugl nikako se nisam nasao ali na svu srecuili me cuvao bog, ili taj moj instinkt da znam granice, da znam kontrolirat da ne dodem u napast posto sam iso dosta po partyima, uglavnom ovisnost je zajebana stvar i stoga onaj koji nije probao
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # nastavakTomislav 2009-02-07 17:57
Neka dobro razmisli prije nego sta s eupusta u sve to.. glavni razlog je sto vise nikada nemozes biti isti jer samo jedan joint i svijest covjeka se mjenja, to je nesto novo... odma se i stavovi mjenjaju, stoga dobro dobro razmislite, kakav imate karakter, kakava ste licnost, jer ste monotoni, ili ste povodljivi i to je to.. GOOD LUCK AND TRY TO HAVE FUN WITHOUT DRUGS, Btw ispricavam se na losoj gramatici nisam neki klosar, nego sam ovo pisao iz srca stoga se nisam zaustavljao.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # legalize-pa ko voli nek izvoliriomafc 2009-04-28 21:47
Mislim i vjerujem da statistike i nemaju nekog utjecaja na svjes i savjest maloljetnika pa ni na ljude opcenito,proble mi se moraju rijesavati u samome nastanku ili utjecati na cjelokupnu situaciju tako da ni ne doðe do problema.Drzava je zakazala i u ovoj prilici !!!Problem djece na ulici treba sprecavati skola integrirajuci popratne sadrzaje cineci obrazovanje zanimljivijim a ne dosadnim i uznemirujucim.U mladima treba poticati kreativnost i interes za nesvakidasnje ideje i radnje,a ne uciti djecu da zive kao odrasli i da se privikavaju na monotonost zivota(na kraju krajeva treba ostati djete i zivit zivot a ne da zivot zivi tebe).Zakoni nam samo cine kontra efekat npr. djecak 16.god iz Losinja u Rijeci"padne" sa 2 grama travine provede u policiskoj stanici 24 sata onda ga još roditelji izdevetaju od batina ,na ulici se prica da je druker a sve zbog toga sto mu je bilo dosadno u skoli pa je pobjegao da zapali smotuljak srece.osodno iz 7godisnjeg iskustva znadem da marihuana ima manji negativni ucinak od alkohola. A ZASTO SE RODITELJI NE ZAPITAJU KOLIKO IM DJETE POPIJE ALKOHOLA U MJESEC DANA AKO ZA SVAKI IZLAZAK POTROSI MINIMALNO 50 KUNA ?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
02 # HahLicemjer 2018-10-18 23:14
Sad bi vjerojatno pjevali drugu pjesmu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

galerije1

mi-logo
wonline
yrno
Vremenska prognoza
za Lošinj


Članak 69. Ustava RH

Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvoborocid

ZADNJI KOMENTARI

  • Ekocid na Mataldi?

    Loki 27.06.2019 09:48
    Katnost, kigovi, kisovi i kemikalije
    Znači, Ana je prije šest godina kao zamjenica gradonačelnika podržala na neviđeno projekt golfa.
     
  • _sv-aštara br. 2

    TG 26.06.2019 17:08
    Što je seks bez penetracije?
    Ekipa Filipović Pernečević je banku ruske braće Ananiev koristila samo kao paravan, pa ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    kumpanjo 26.06.2019 16:47
    jedna cura dva pandura
    Neće moći ove noći, ne samo gradska nego i županijska vlast debelo podupiru ekipu sa Čikata ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    ZD 26.06.2019 15:52
    .....
    Ne zna se u čijem vlasništvu je Jadranka, ne zna se tko će na kraju ispasti vlasnik Matalde ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    gost 26.06.2019 15:38
    Ruski rulet
    A možda će se ta priča o neiscrpnoj lovi iz Sibira i investitoru kakvog se može samo poželjeti ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    mIHA -KIHA 25.06.2019 21:52
    Rusan arh
    Isto su radili (digli frku )i sa neboderom od 30 katova u Velom Lošinju da bi izgradili ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    horošo 25.06.2019 19:07
    filip-miha-filip
    Cilj je ispunjen : kupljene su sve vile na čikatu kupljene su sve kuce na krivici kupljeni ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    DJ Tramp 25.06.2019 17:23
    ionako nema para
    a bez golfa im ne treba ni aerodrom :lol:
     
  • _sv-aštara br. 2

    RDx 25.06.2019 15:45
    džabe su krečili
    na Mataldi, piši kući propalo
     
  • _sv-aštara br. 2

    kosta 25.06.2019 13:48
    nikad dosta
    Kad će konačno krenuti radovi na aerodromu i na Mataldi ? Navodno je papirologija sređena ali ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    Vanzemaljac 25.06.2019 13:21
    treba raditi, raditi i samo raditi
    Sve je u redu što je preporučio ministar, jedino ponekad postoje određena manja ili veća ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    Kradezejac 25.06.2019 11:36
    Smrdi, smrdi, užasno smrdi
    Na pitanje je li razgovarao s ministrom uprave Lovrom Kuščevićem koji je pogođen nizom afera ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    Emigrant 25.06.2019 09:46
    molim pojasnite
    Poštovani gospodine ministre, javljam se iz Irske. Zahvaljujem na savjetu kako zaraditi ...
     
  • Bijela zastava za predaju razuma

    Žuja 25.06.2019 09:42
    Status skvo
    Budalama u Hrvatskoj se stalno prodaje HDZ, zadnji put pod etiketom VJERODOSTOJNO, a ...
     
  • Bijela zastava za predaju razuma

    gost 25.06.2019 08:05
    Cigančenje
    Naravno da ima veze. Članak je o nametljivoj a lažnoj reklami na račun građana.
     
  • _sv-aštara br. 2

    Dron 25.06.2019 07:51  
  • _sv-aštara br. 2

    APP 24.06.2019 21:11
    mali oglas
    Prodajem zastave univerzalne namjene, jednobojne ili šarene u raznim bojama. Vrhunska ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    dr House 24.06.2019 15:41
    ...
    I danas radimo na ključnim pitanjima za građane – gospodarstvu i socijalnoj uključenosti’ ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    Gost 24.06.2019 15:37
    Malo selo gori a Ana se češlja
    Hrvatska na dnu EU: Prosječan Rumunj svojim si primanjima sada može priuštiti veću potrošnju ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    Krampus 24.06.2019 15:17
    Zlo je i naopako
    Kad otkvačeni satiričari na svoj način govore isto što i ozbiljni novinari, a nemaš čime ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    Dron 24.06.2019 15:02
    tko je najveći izvoznik u državi?
    Hrvatski radnici i njihove obitelji su najveći izvozni brend ove države, odnosno HDZ-a.
     
  • _sv-aštara br. 2

    gost 24.06.2019 13:24
    Vladavina kriminalaca
    Kad premijer Vlade i predsjednik HDZ-a onemogućava rad Povjerenstva za odlučivanje o sukobu ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    El Dorado 24.06.2019 12:44
    obećana zemlja
    To su bile koke koje nesu zlatna jaja. A uz to je i član HDZ-a pa može sve što poželi. Eto ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    RDx 24.06.2019 10:29
    .........
    dokazao je da je kupio 11 kokoši i umjesto u 2 m2 kokošinjca, smjestio ih u štalu na kat ...
     
  • _sv-aštara br. 2

    dnevnik.hr 23.06.2019 21:31
    .........
    dnevnik.hr/.../...
     
  • Smeće se vraća kući

    gost 23.06.2019 17:54
    Prioriteti
    Grad Mali Lošinj radije financira prevarantsku Curavićevu udrugu nego lošinjske udruge.
     
  • Projekt Bijele zastave nije ekološki, nego promotivni projekt

    Wrana 23.06.2019 16:55
    Proaktivno PR djelovanje
    Kladiš se na sigurno, jer Ana je ovisnica o priznanjima i nagradama kakav je bio njezin ...
     
  • Projekt Bijele zastave nije ekološki, nego promotivni projekt

    Čuvar plaže u zimskom periodu 23.06.2019 16:15
    Neki shvate odmah, a neki nikada
    Kladim se da će i sljedeće godine GML platiti Curaviću pripadajući reket. Gnejna Bay after ...
     
  • Projekt Bijele zastave nije ekološki, nego promotivni projekt

    SN 23.06.2019 16:03
    našla krpa zakrpu
    Ne znam podsjeća li ovo nekoga na sličnu epizodu sa Malte... "Malteški mediji također tvrde ...
     
  • Projekt Bijele zastave nije ekološki, nego promotivni projekt

    Zico 23.06.2019 15:48
    !!!!!
    dakle, ovo je urnebesno !!! :lol: :lol: