Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Koji slučaj?

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

odgojČlanak u današnjem Jutarnjem listu o pojavi seksualnog bullyinga među osnovnoškolskom djecom izazvao je neočekivani slijed događaja u Malom Lošinju. Netko je alarmirao snage reda i zakona, te je panično započeta istraga o slučaju. Kojem slučaju?

Tekst novinarke Dore Koretić objavljen u Jutarnjem listu pod naslovom: Na hodniku u osnovnoj školi "Ej ti plosnata kurvo" govori o pojavi seksualnog bullyinga među osnovnoškolskom djecom. U njemu se navode rezultati istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba koje pokazuje da 12% djevojčica i 9% dječaka trpi veću količinu seksualnog nasilja, te da Hrvatska u tome prati strane trendove. Potom se navode pojedinačni primjeri iz engleske i hrvatske realnosti, u Hrvatskoj primjeri OŠ Pavleka Miškine, drugih neimenovanih zagrebačkih osnovnih škola, te također osnovne škole u Malom Lošinju, koja je, budući jedina, odmah prepoznata kao OŠ Maria Martinolića.

Budući da sam u tekstu citirana kao poveznica sa stvarnim pričama te kao komentatorica pojave, želim prokomentirati i opremu teksta. Nadnaslov u senzacionalističkoj maniri na koju smo svi navikli i koja formira i vrijednosnu opremu djeteta ističe najtiražniju riječ medija SEKS. Isti taj nadnaslov dio teksta u kojemu se kaže da je konkretna djevojčica došla u konkretnu udrugu sa željom da ispriča što se događa, pretvara u  situaciju u kojoj djevojčica zbog SEKS BULLYINGA traži pomoć.

Pomagačke struke i pomagačke udruge, izuzev rijetkih estradnih iznimki koje poput udruge B.a.B.e. svoje mahom poznate klijentice komentiraju i analiziraju u medijima,  medije koriste da progovore o pojavama, a ne pojedinačnim slučajevima, vjerujući da osvješćivanje javnosti ima smisla kako bi se negativne pojave uočile, prepoznale, razumjele i počele iskorjenjivati.

To je vjerojatno razlog što su o pojavi uz mene progovorile i Buljan Flander i ravnateljica imenovane osnovne škole, pa vjerujem da je to i razlog što su citirani iskazi više djevojčica i dječaka zaštićenog identiteta. Tekst dakle, prema mome razumijevanju svrhe za koju sam razgovarala za medije te mome razumijevanju teksta, uz dodatak tiražnog "mesa" u opremi koja mami na moguće konzumiranje medijskog SEKSA, govori o općenitoj pojavi koja je slabo prepoznata i nijekana je u javnosti, te koja je vrlo rasprostranjena i ujednačenog trenda u  nas i inozemstvima s kojima se želimo uspoređivati.

No članak u Jutarnjem listu izazvao je neočekivani slijed događaja u Malom Lošinju. Netko je alarmirao snage reda i zakona, te je panično započeta istraga o slučaju. Kojem slučaju?

Iz teme koja je trebala upozoriti na doprinos sviju porastu nasilja pa tako i onog seksualnog, odlučeno je napraviti pojedinačni eksces. Metoda je to veoma omiljena i popularna, jer istoga trenutka oslobađa odgovornosti sve one koji na ikoji način utječu na formiranje vrijednosnih stavova i obrazaca ponašanja, a omogućava da se u pojedinačnoj manifestaciji pojave upre prstom u nekoga te potom mirno i nesputano u društvi sa mlađim maloljetnicima uživa u red carpetima, trenucima istine, big brotherima i ostalim proizvodima suvremene duhovne nadgradnje.

Koga traži i zašto lošinjska policija? Dijete koje je poželjelo biti saslušano o nečemu što je toliko rasprostranjeno da jedva prepoznaje da je to nešto što nije najpoželjnija komunikacija? Drugo dijete koje je posegnulo rukom prema stražnjici prvog djeteta? Nesavjesne učitelje koji nisu svevideći i sveznajući pa ne znaju koja je učenica u sveopćim dodirima uživala, a koja je osjećala nelagodu i sram? Krivca što je društvo sve eksplicitnije tolerantno prema nasilju i što je sve više sudionika tog nasilja? Krivca što je društvo sve više tolerantno prema praksi da djeca putem TV emisija doznaju sve o općenju sa šefovima, muževima / ženama najboljih prijateljicama, bliskim rođacima, swingerskim skupinama i životinjama, ali ne i prema mogućnosti da se djeca sustavno seksualno prosvjećuju?

Preporučam ponovno čitanje teksta u Jutarnjem, okidačem za hitnu intervenciju policije i uznemirenost roditelja. Preporučam citat Buljan Flander, valjda i u Lošinju neupitni autoritet u svome području, koja kaže:» U slučaju da dijete prijavi bullying, škola je dužna razgovarati s počiniteljem i žrtvom i roditeljima, te obavijestiti socijalnu službu. Teže nasilje se prijavljuje policiji.»  I još jedan: «Mi se tako samo zezamo», rekao je učenik petog razreda jedne osnovne škole u Zagrebu.

Evo dakle moje izjave, prije no što sam je dala policiji, ekskluzivno za volim lošinj, koju dajem posve zaprepašćena činjenicom da je netko uopće pozvao policiju: NITKO NIJE PRIJAVIO BULLYING. Djeca nemaju pojma što je to i smatraju da je normalno međusobno vrijeđanje po svim osnovama (nacionalnosti, vjeri, modelu patika, broju apartmana, pa tako i ne/razvijenosti sekundarnih spolnih odlika), da je normalno pipkanje, guranje i istraživanje čiji je grudnjak podstavljen, a čiji ne, bez obzira na pristanak istraživane.

Citirana djeca samo su željela podijeliti iskustva svoga odrastanja koja im nisu posve jasna. Tu se otvara prostor za nastup njihovih odraslih uzora, koji im pomažu objasniti, interpretirati i vrednovati svijet i pojave koji ih okružuju. Alat za ovaj proces nije policija. Policija ne može neutralizirati cijeli proces odgoja u roditeljskoj kući, na ulici, u javnom prostoru ispunjenim medijskim porukama i komercijalnim sadržajima, pa tek na kraju i u školi. Policija ne može zaštititi djecu od iskustva odrastanja u dvoličnom patrijarhalnom društvu koje im stalno šalje oprečne poruke, one da je seks najtraženija roba i da je griješan čin i smrtni grijeh. 

Kutak za radoznale:

Ilustracija uz tekst preslika je 35 godina starog priručnika za seksualni odgoj koji su sročili liječnici i pedijatri. Seksualni odgoj koji promovira informiranost djece, znanje, suradnju među spolovima i pravo djece na pomoć u odrastanju u svim područjima života najbolja je prevencija seksualnog uznemiravanja ili nasilja.

 

odgoj

 

Također prenosimo i  napis objavljen u Jutarnjem listu:

"Ej ti, plosnata kurvo", čuje se na hodniku jedne osnovne škole dok njime prolazi omanja učenica. Djevojčica nije skrivila baš ništa, osim što se još uvijek ne može pohvaliti oblinama. No, čak i kada bi bila među razvijenijim učenicama škole, komentari i pogrdni izrazi koje bi joj dobacivali ostali dječaci ne bi bili ništa manje uvredljivi.

Umjesto sreće i sklapanja prijateljstava, u hrvatskim školama vladaju uvrede, poniženja i dobacivanja. Najčešće od strane dječaka prema djevojčicama, potvrđuju to i istraživanja, a tek rijetki se s problemom odluče obratiti ravnateljima, pedagozima i stručnim službama. Učenice i učenici uvrede trpe jer, kažu, to je normalno i tako se svi ponašaju.

No, toga je bilo dosta jednoj učenici osnovne škole na Malom Lošinju (podaci poznati redakciji) koja se više nije mogla nositi s poniženjima koja su trpjele njezine prijateljice. Obratila se udruzi Ženska mreža sa željom da ispriča što se događa u školi, mjestu koje prvenstveno ima odgojnu funkciju, a koje je zakazalo s obzirom na činjenicu da se slični oblici ponašanja svakodnevno odvijaju pred profesorima.

- Dečki pod odmorom hvataju cure za stražnjice ili grudi, a većina uopće na to ne reagira jer misle da je to normalno. No, poslije, kad razgovaram sa svojim prijateljicama, kažu mi da ih je sram, da ne žele da ih diraju i da se osjećaju neugodno pred ostalim učenicima. Pokušala sam im pomoći, nagovoriti prijateljice da ispričaju što im se događa, ali nitko se na to nije odvažio - kaže ova učenica koja je pomoć za druge stoga odlučila potražiti u poznatoj lošinjskoj udruzi.

Uvredljivi komentari

- Ljudi odmahuju rukom na pojam seksualnog bullyinga, ali nedvojbeno je da je to realnost hrvatskih škola. Svakodnevno čujemo što se događa, a posebno je zastrašujuće što i same djevojčice takav seksualizirani oblik ponašanja prihvaćaju kao uobičajen - kaže Genov.

Da seksualno nasilje, koje podrazumijeva neželjene fizičke kontakte ili uvredljive komentare sa seksualnim značenjem, uistinu postoji u hrvatskim školama, pokazalo je i posljednje istraživanje koje je 2003. godine provela Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba.

Rezultati ankete, koja je obuhvatila 25 osnovnih škola u 13 gradova, pokazali su da 12 posto djevojčica i 9 posto dječaka trpi veću količinu seksualnog nasilja. Također, u većoj mjeri nasilje čine dječaci. Njih 15 posto drugu je djecu dodirivalo na neprimjeren način, dok je isto činilo i 2 posto djevojčica. Ukratko, nasilje nad drugom djecom čini svako sedmo, a doživljava svako deveto dijete.

Hrvatska u tom smislu prati i trend stranih zemalja, u kojima je seksualni bullying dosegnuo veće razmjere. U engleskim školama, tijekom 2006. i 2007. godine, iz nastave je tako isključeno čak 3000 učenika jer su neprimjereno dodirivali drugu djecu.

Praksa hrvatskih škola, međutim, pokazala se drugačijom. Tek rijetki priznaju da problem uistinu postoji.

- Ne događa se to u tako velikom broju slučajeva, ali znali smo primijetiti slične oblike ponašanja koji, na kraju krajeva, proizlaze i iz same dobi djece. Prije nekoliko godina razgovarali smo sa skupinom dječaka koji su jednoj učenici pokušali na hodniku skinuti trenirku. Razgovarali smo s njima i to se pokazalo uspješnim jer su na kraju s istom djevojčicom postali prijatelji. Od disciplinskih mjera ipak je bitniji razgovor i pokušaj da se djetetu objasni da čini nešto loše. Čest je i verbalni bullying koji također ne toleriramo, a baš zato što reagiramo na vrijeme, taj verbalni oblik nasilja rijetko preraste u nešto više - objašnjava ravnateljica OŠ Pavleka Miškine, Vesna Vrbanović Jančić.

Ne možemo zatvarati oči

No, ova zagrebačka škola jedna je od rijetkih u kojima se priznaje postojanje seksualnog nasilja među najmlađima. U ostalim slučajevima, kaže ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba, Gordana Buljan Flander, ono se minimizira i prikriva.

- U slučaju da dijete prijavi bullying, škola je dužna razgovarati s počiniteljem i žrtvom i roditeljima, te obavijestiti socijalnu službu. Teže nasilje se prijavljuje policiji. Profesori su mahom po tom pitanju nedovoljno dodatno educirani, a školama nedostaje psihologa. I nama u Polikliniku rijetko se javljaju takvi slučajevi.

No, razlog nije to što bullying ne postoji, nego to što ga se negira - zaključuje Buljan Flander.

‘To nije nasilje, tako se samo zezamo'

- Mi se tako samo zezamo - rekao je učenik petog razreda jedne osnovne škole u središtu Zagreba kada je prepričao kakvim sve riječima i uvredama učenici gotovo svakodnevno časte svoje kolegice iz razreda.

- Ima jedna cura u razredu koja nosi naočale pa je zovemo ‘cvikeršajba', a najviše zezamo jednu djevojčicu koja ima veliku stražnjicu. Ali zezaju je i druge cure iz razreda pa joj govore da ima ‘masnu guzicu' i slično - ispričao je ovaj učenik, napomenuvši da je "šlatanje" uobičajeni način komunikacije među dječacima i djevojčicama u školi. Njegova kolegica iz razreda kaže da nisu samo dječaci ti koji se psovkama obraćaju učenicama, nego da i one same rado koriste sličan vokabular jer "danas tako svi govore". - Cure najviše zezaju druge cure iz razreda koje nisu zgodne ili popularne, svašta im govore, da su k'o daske, da su ružne i slično. Prošle su godine, primjerice, u muškom WC-u ostavile na zidu broj telefona jedne cure i napisale da se jave učenici koji su zainteresirani za seks - rekla je ova učenica.

Oboje kažu da takve uvrede ne smatraju nasiljem jer tako svi razgovaraju, a za pojam seksualnog bullyinga, tvrde, nisu ni čuli.

Komentari: 

0 0 # vjeroučiteljianja 2009-02-05 12:03
Jučer sam se zapitala a gdje su toj priči vjeroučitelji i vidim o tome danas piše Živko Kustić u Jutarnjem:

Često se piše o nasilju u školama. Sad posebno o “seks bullyingu” - spolnom uznemiravanju, odnosno napastovanju. Mnogi dječaci su prema djevojčicama neugodno nepristojni - ima nešto i napastovanja, odnosno spolnih uvreda i sa strane djevojčica. Školske vlasti nešto poduzimaju, traže se savjeti psihologa i liječnika.

Čuju se glasovi da to nije baš nasilje, nego uhodani običaj. Bilo bi čudno da se djevojčice i dječaci u zajedničkim školama - razredima, hodnicima, gimnastičkim dvoranama i dvorištima - u nabijenom pubertetu sasvim pitomo ponašaju.

Ali, jedan od razloga koedukacije - zajedničkih škola i razreda za dječake i djevojčice - upravo je u razvijanju teškog, ali nezaobilaznog suživota. Inače bi se trebalo vraćati u doba bez druženja raznospolnih - osim u obitelji - što je u naše doba uglavnom nemoguće.

Mlade treba učiti pristojnosti raznospolnog druženja. Ali - zar većina tih mladih nije na vjeronauku? Zar je moguće na vjeronauku zaobilaziti ta pitanja? Trebalo bi onda sasvim zaobilaziti svaki govor o 6. zapovijedi i svaki nauk o jednakom bogolikom dostojanstvu ženskog i muškog. Vjeronauk to ne može zaobilaziti - prestao bi biti objavljena Božja istina o čovjeku.

Možda vjeroučitelju i vjeroučiteljici nije uvijek lako i ugodno u mješovitu razredu o tome govoriti. Ali - drugog puta nema. Mladi se na vjeronauku mogu i ne obratiti.

Mogu ne steći naviku redovitog dolaženja na misu, ali moraju ondje jasno i otvoreno ne samo čuti, nego i razgovarati o tome što se zove “seks bullying”, spolno uznemiravanje. To nije samo zahtjev kršćanskog morala, nego i redovitog saobraćanja meðu ljudima.

Vjeroučitelju, odnosno vjeroučiteljici , to može ne biti ugodno - možda se može pozivati i na ono što joj u programu piše ili ne piše - ali to spada u okvir njihova osnovnog poslanja. Kad znaju kako o tome mladi razgovaraju, moraju i oni naći svoj način dostojanstvene iskrenosti. Inače je sve uglavnom uzalud.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # 5 razred 2009-02-05 14:11
tko je ta sura i koji razred ide?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...Majka 2009-02-05 15:21
Ovaj poziv policiji je da pukneš od smijeha! Zar zbog članka u novinama sa temom kojom smo svi upoznati i problema na kojem treba poraditi na smiren i pametan nacin treba zvati muriju?! Meni to samo pokazuje da je netko jako, jako prestrašen i zeli skinuti sa sebe odgovornost radi nesposobnosti suocenja sa tim problemom....
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # edukacijaobrazovanje 2009-02-05 16:09
Mislim da je krajnje vrijeme da se dijeca počnu educirati o spolnosti kroz bilo koji oblik, u školi, kroz fakutativnu nastavu ili ne nastavna predavanja jer djeca jednostavno vrlo rano stupaju u spolne odnose skroz ne pripremljeni i nezreli i dogaða se da sve više imamo maloljetnih mama. Vrijeme je da ih se počne educirati pa i nas su u svoje vrijeme prije 20 godina educirali gdje su nestali ti programi a tada je stupanje u spolni odnos bio puno kasnije nego sada pa su se ti programi ipak provodili u osnovnoj školi.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # glupostprofesor 2009-02-05 16:32
Niti je članak napisan u cilju pomoći djeci niti su komentari normalni niti je tu riječ o nasilju. senzacionalisti čki i žutoljigavi i odvratni tisak nije vrijedan čitanja, komentiranja... niti je članak edukativan, niti polemičan, niti novinarka niti šira razumije težinu riječi, pojma i radnje NASILJE.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # lm 2009-02-05 16:49
Ja isto ne vidim da je tu bilo nasilja da bi se tim trebala baviti policija. To je samo loš odgoj djece, a to se najviše pokupi od doma i iz medija. Ne može škola ispraviti sve što pokvare drugi.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # vidimo i sami6.razred 2009-02-05 18:15
kao prvo mi to vidimo i sami. djeca ako im to smeta bi rekli!!!!!!
a ja poznajem puno cura kojima to pase da ih diraju po hodnicima(grudi ma,spolnim organima...)
mi mislimo da to niste trebali obijeviti jer da to djeci smeta vec bi se rijesilo.....!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! ! :zzz :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :P :P :P :P :P :P
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Anja 2009-02-05 18:24
A što je s curama kojima to ne paše i curama koje to vrijeða?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # plazelosinjan 2009-02-05 22:02
zasto nitko se ne brine ici lijeti malo okolo po Cikatu i druge plaze gledati kakve kostime im majke imaju, ili bolje.... nemaju.
Tamo pocinje kakva ce im dijeca biti.
Zar im nije stid hodati po cesti pola goli, bilo gdje... kakva je ta kultura.
Ne... to treba dozvoliti, jer onda nam nebi vise dolazili.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...Prostata 2009-02-06 08:50
HITNO uvesti spolni odgoj u škole. Zbog toga sta bježimo od toga stvaraju nam se ovakvi problemi. Prodajemo djeci pricu o zacecu po duhu svetomu, a na svakom koraku ima svakakvih jeb****.Treba im objasniti kako se snaci u svom neredu...ti si profesore stvarno idiot kad misliš da o takvim temama ne treba pisati.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Mama 2009-02-06 11:22
Jasno da se radi o nasilju. Moja djevojčica svaki dan prepričava ko je što napravio i kome. Možda to nije nasilje u zakonskom smislu i ne treba policija, ali je nasilje. Možda je ipak dobro da se o tome piše jer onda svi znaju da se imamo kome požaliti.
Nasilje je meðu djecom sve više i više.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Kakve veze imaju kupaći kostimi?Nudist 2009-02-06 11:27
Zbilja nikakve sa temom. Ako netko hoda polugol u skladu sa modom onda to ne znači da zbog toga drugi postaju nasilni pa čak niti nepristojni. Ovakve pojave se sprečavaju ne stidom i pokrivanjem nego jasnim razgovorom i stvaranjem mogućnosti suradnje. Možeš ti hodati zakopčan do grla, biti vrlo pristojan izvana, ne pljuvati na pod i sve to, a biti nasilan i iskazivati prezir prema curama.
Nisu mame i njihova odjeća krive što ima djevojčice hvataju za sise nego lažni moral kakav i ti pokazuješ pričom o kupaćim kostimima.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # balkanska stokakastro 2009-02-06 11:31
To ti je (taj s nikom losinjan) balkanska primitivna životinja koja misli da mu malo kraća suknja na ženi daje pravo da je hvata za dupe. Kao, obukla se tako jer hoće da je se drpa, pa onda nema šta da se buni. Takvu stoku ja bi odmah kastrirao.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Najveća škola na otokuadolf 2009-02-06 13:48
Što se može očekivati od škole u kojoj kao domar radi osoba koja je još u bivšoj državi bila osuðena za pedofiliju?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # napokonbumbo 2009-02-11 21:17
i toga se netko sjetio pa pricaju 100 tema "svaka čast" ko ga je stavio u skolu
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Zakon 2009-02-06 14:30
Svatko ima pravo nakon što je odslužio kaznu biti rehabilitiran. Uostalom laž je da je bio osuðen za pedofiliju. Šta mislite da je za zaposlenje domara potrebno pisati curiculum vitae? Čovjek nije tokom svoga rada napravio nikakve probleme djeci, zašto prozivati ljude?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # suvarAM 2009-02-06 18:38
zanimljivo se razvija tema,pa citam,mislim, dati cu i ja svoj komentar kada ste se dotaknuli odjece. Sto se toga tice sramotno je gledati djecu (zensku) kako su obucene kada se izadje u ovome gradu,pogotovo petkom i subotom,a kako mladi nemaju bas previse opcija za provod izlaze u kafice koji su im, izgleda ,jedina opcija gdje se mogu naci s drustvom a da im roditelji nisu u susjednoj sobi stisali tv i slusaju sta pricaju. Ljeto necu ni spominjati jer je duplo gore nego sada u hladnijim danima, izadjem navecer popiti pice s frendom i nema puta kada nema cura koje imaju minice toliko kratke da im se gacice vide,netko ce reci to je takva sada moda,ali wtf. koja moda kada se ja smrzavam u duploj trenerci i zimskoj jakni? Gdje je tu moda? Znaci one zele biti vidjene i da se prica o njima,kao i "zvjezde" na tv-u koje rade skandale da bi se pisalo o njima kada im popularnost opadne. E sad, ne kazem da im treba govoriti "ej ti plosnata kurvo" ali ocito je da 95 % takvih cura trazi paznju da budu popularnije od svoje prijateljice ili neke tamo samo njima poznate cure,posto to nemogu iskazati pamecu one to iskazuju izgledom i oblacenjem. Onda se nemoramo cuditi da ce se naci neki muski kojem hormoni rade tuta forca i da ce ih hvatati za sise ili negdje drugdje.Uostalo m kojem normalnom muskarcu nece proraditi hormoni kada vidi oskudno odjevenu djevojku,imao on 18 ili 70 god,naravno osim onih kastriranih i onih s poremecenom erekcijom :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # školaMama2 2009-02-06 19:22
Dali je moguće da nakon 4 godine od kad smo inaguriurali novu školu, kako su rekli po najnovijim stanandardima i najboljim uvijetima koja se mogu pružiti djeci, mi već sada nemamo dovoljno mjesta da upišemo tri prva razreda jer nema dovoljno prostora tj. razreda da bi svi mogli raditi u jednoj smjeni. Dali je moguće da su tim istim projektom kad se nova škola počela graditi u startu predvidili rad škole u dvije smjene pa su naknadno prepolovili učionice gipsanim pločama da bi ih imali dovoljno već sada se u novoj školi djeca naguravaju zbog manjka prostora a stime imamo i manjak kadra koji može brinuti o njima pa nam se dogaðaju i ovakve stvari koje omaknu kontroli kao seksualno zlostavljanje djece . Zašto se toliki novac uložio a nisu se napravile preinake na stari projekt pa to bi možda povećalo investiciju za 100.000,00 tisuća kuna ili manje a možda i više ali što to znaći na tako veliku investiciju koju ćemo kozna kada imati opet, ali zato će nam djeca konstantno iz godine u godinu patiti. Zašto je to tako učinjeno kad se već tada znalo da su novi standardi da djeca idu u školu samo u jednoj smjeni što je budi rečeno normalno da su djeca kući sa svojim roditeljima popodne kad su i oni doma jer i roditelji svojom prisutnošću sudjeluju u odgoju kao šta je i svima dobro poznat problem kome ostaviti djeti kad ima školu popodne a roditelji rade. Ujedno zna se već godinama da zakon o otocima dozvoljava da otočna odjeljenja mogu već biti od 15 učenika pa zašto to ne iskoristiti, zaposlilo bi se puno učitelja koji su sada bez posla a djeca bi profitirala učeći u malim razredima. Ujedno se zna da su sadašnja djeca sva i ona koja imaju diagnozu i ona koja nemaju na granici hiperaktivnosti pa zašto im ne omogučiti rad u manjim grupama gdje je manja napetost i gdje se nastavnik može više posvetiti djeci i gdje su rezultati puno bolji a i djeca su puno zadovoljnija, kao i nastavnici pa i roditelji na koje se inače vrši pritisak kada djete ne sluša. Isto tako i sa produženom nastavom to je već i u Lošinju postao imperativ jer roditelji sve duže rade hoteli se dižu na četri zvjezdice i raditi će uskoro cijelu godinu a nema mjesta da svi razredi od 1 do 4 imaju produženu nastavu u odvojenim odjeljenjima kad bi učitelja s njima svakako kvalitetno mogao raditi i učiti i pisati zadaću jer nema prostora, ne zado jer nema kadra ili jer je boravak pre skup nego jer nema prostora. Pa dali je to moguće, da imamo novu školu a već sada ovakve probleme? Zato se ovakvi problemi ponašanja i pojavljuju, nastavnici su preopterečeni, djeca super živa, roditelji zaposleni i jednostavno stvari se omaknu kontroli. Nema vremena za razgovor, za edukaciju već se samo radi na svadavanju discipline a moramo postati svesni da su nam djeca puno pametnija nego što smo to mi bili, da im je puno više informacija dostupno i jednostavno da je svijet otišao naprijed i da nam danas trebaju nove metode, više kadra, više prostora, manja odjeljenja invidualizirani rad i konstantna edukacija ako želimo stvoriti normalno društvo sutra a ono se stvara najvećim dijelom u školi. Zašto se na to nije mislilo kada i prije 7 godina kad se počela graditi škola im kada je sve to bilo i tekako poznato a i zakoni kao i standardi su već i tada postojali. Kako je moguće da se ne planira da škola bude dostatna za narednih barem 10 godina. Najlakše je svaliti krivicu na djecu, loše roditelje i loše nastavnike, pa dalje na štučno osoblje u školama i institucijama a kad tamo oni koji su uvijete morali osigurati su zakazali, kada će oni preuzeti odgovornost i još bolje kako će to ispraviti što su učinili našoj djeci i djeci budučih barem 3,4 generacije jer sumljam da će se uskoro graditi nova škola. Kako će se to riješiti ili će se samo loptica prebacivati sa jednih na druge kako što sada to rade za stare škole koje se moraju prodati da se naprave sportske dvorane. Pa mi smo generacije koje smo odrasle na idejama kao što su to: "u zdravom tjelu zdrav duh", "svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje" itd. Pa kad bi djeca imali dvorane manje bi ih se i drogiralo i prepustilo svakojakim pošastima. Žalosna sam jer moje će djete isto marati krenuti u školu a upitno je dali ćemu biti omogučena mala odjeljenja i produženi boravak u adekvatnim grupama kao što im zakom i standardi dozvoljavaju ali izgleda prostora nema. Mislim da je to jedna velika sramota i da bi se udruga Ženska mreza i u Lošinju udruga za zdravo odrastanje time takoðer trebale pozabaviti. Nadam se da će to i učiniti.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Zbunjena 2009-02-06 20:37
Zbunjena sam navodima Mame 2 da škola ima premale prostorne kapacitete. Ne vjerujem jer je projektirana u vrijeme kada je trend nataliteta bio uzlazni, a sada je u svakoj generaciji sve manje djece.
Vjerojatno je problem prevelikih razreda i nedovoljno mjesta za produženi boravak ipak u novcu. jasno je da za to nema krivice kolektiv škole, nego je odluka o trošku stvar političkih prioriteta. Kada politika odluči o tome koliko će dati za školu, onda tek škola može organizirati manje razrede.
mama2 je u pravu kada kaže da to djeci treba, barem svima do 4. razreda, jer roditelji puno rade i nemaju vremena za djecu. U manjim razredima lakše je pratiti napredak djece i imati za svakoga vremena. I to je jedan od načina da djeca smanje svoju agresivnost, jer je ona ne samo zbog loših uzora kao što piše Genovica nego i radi osjećaja napuštenosti djece koja su sve više sama.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # prostormama2 2009-02-06 22:33
Ako ne vjerujete, provjerite. Zašto u razredima u kojima ima 27 ili 28 učenika a ima ih puno oni sjede jedan pored drugog da je u takvim uvijetima gotovo nemoguće pisati ispit, zbog prepisivanja i isto tako provjerite koliko je djece ove godine čekalo na upis u produženi boravak i to ne zato da bi se roditelji odmarali već iz potrebe jer večina radi do 3 a već sada i do 4. Nije stvar u novcu. A oni koji su ovu školu zamislili nek malo promisle o svojim odlukama. Nažalost djeca su ta koja izvlače deblji kraj jer ona rastu i svoj rast ne mogu zaustaviti dok uvijeti ne budu bolji, život nažalost prolazi a oni koji su im trebali osigurati elementarno pravo onda kad su mogli nisu im omogučili da se zakonske odluke i realiziraju.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Glasnik HDZ 2009-02-06 20:39
Priča se po gradu da Genovica želi naškoditi školi i srušiti ravnateljicu jer je ona kadar HADEZEA i da je cijela ta priča samo zato.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # nik 2009-02-06 21:11
Ma moš mislit , a čime može naškoditi školi? Jel time što kaže nešto što svi znamo da se dogaða ;-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # LAŽučitelj 2009-02-06 22:48
Laž je da se tako komentiraju učitelji koji na sve načine pokušavaju spriječiti bilo kakvo nasilje ili bilo što, a pogotovo bullying ili pipkanja, pogrdne nazive i da ne nabrajam. Istina je da je većina učitelja u školi uvrijeðena ovim komentarom "Nesavjesne učitelje koji nisu svevideći i sveznajući pa ne znaju koja je učenica u sveopćim dodirima uživala, a koja je osjećala nelagodu i sram?". A Vas gospoðo Genov može biti sram što objavljuje te ovakve stvari i vrijeðate i etiketirate ustanovu i njezine djelatnike koji se silno trude. Isto tako, učitelji su u školi uvijek otvoreni za djecu i njihove probleme - barem ja jesam. A vi ako trebate sebi nekakvu promociju raditi onda to prikazujte preko nečeg drugog a ne osuðujući učitelje, jer napominjem reagiramo na bilo kakvu uvredu, psovku, tuču, ili nepristojno ponašanje, a pogotovo odnos dječaka prema djevojčicama, a ne vezano o tome je li kome drago ili nije što se netko pipka... a vi i dalje osuðujte.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # neupućeni 2009-02-06 23:03
molim ŽM da mi odgovori što je iduće na repertoaru predizbornih zagrijavanja
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # tako... :PLOLAC 2009-02-07 00:27
i???...to je pubertet...pa sta...nece niko umrjet od toga...to je zajebancija.... jaoooo...na sta vi gubite vrijeme...misli m ono :zzz

:D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # tako... :Pbahahaha 2009-02-07 00:58
mislim da problemi djece ipak nisu gubljenje vrremena, ali gubljenje vremena je to što se to iznosi u novine i stavljaju senzacionalisti čki naslovi (od čega se sad navedena gospoða sada kao ograðuje) i u njima vrijeðaju učitelji, a svi znaju da ih nitko ne cijeni... Kad se roditelje na nešto upozorava i moli da se nešto pokuša učiniti oni svjesno to zanemaruju, a nek navedena gospoða provjeri malo prijave škole centru (znat će kojem) pa nek' provjeri što se tamo radi u pogledu toga... zato sam i rekao iz nekog razloga gospoða provodi samopromidžbu i time blati druge... a samo si skuplja negativne bodove (time što s
djecu propitkuje o nečem što vjerojatno ni sami ne razumiju) i to prilikom učenja u udruzi koja pruža pomoć djeci u školi, neka se osvrne malo oko sebe (znat će o čemu pričam...) manje više sve se zna pa čak i koje cure su to, jer pazite, lošinj je malo mjesto i sve kad tad izaðe na vidjelo a onda ćemo saznati i zašto je navedena gospoða krenula u novine s time...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Guest 2009-02-07 10:20
Isto se tako priča o tome da je Bojana Genov članica HDZ-a, da je na spisku njihovih simpatizera. Zašto mislite da ovo ima veze s politikom?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Gurnimo to pod tepih!jaosiganama 2009-02-07 10:23
Učitelj je pod naslovom LAŽ napisao komentar “A Vas gospoðo Genov može biti sram što objavljujete ovakve stvari i vrijeðate i etiketirate ustanovu i njezine djelatnike koji se silno trude.”

Pročitao sam članak iz Jutarnjeg i uopće ne vidim da gospoða Genov vrijeða i etiketira ustanovu i njene djelatnike. Iz članka se vidi da se jedna djevojčica obratila udruzi s pričom o zbivanjima u školi, a ostatak članka kazuje da lošinjska škola po tome nije ni bolja ni gora od ostalih škola u Hrvatskoj jer u članku lijepo tamo piše “Rezultati ankete, koja je obuhvatila 25 osnovnih škola u 13 gradova, pokazali su da 12 posto djevojčica i 9 posto dječaka trpi veću količinu seksualnog nasilja. Takoðer, u većoj mjeri nasilje čine dječaci. Njih 15 posto drugu je djecu dodirivalo na neprimjeren način, dok je isto činilo i 2 posto djevojčica. Ukratko, nasilje nad drugom djecom čini svako sedmo, a doživljava svako deveto dijete. Hrvatska u tom smislu prati i trend stranih zemalja, u kojima je seksualni bullying dosegnuo veće razmjere. U engleskim školama, tijekom 2006. i 2007. godine, iz nastave je tako isključeno čak 3000 učenika jer su neprimjereno dodirivali drugu djecu.”

Jednio što je gospoða Genov izjavila je “Ljudi odmahuju rukom na pojam seksualnog bullyinga, ali nedvojbeno je da je to realnost hrvatskih škola. Svakodnevno čujemo što se dogaða, a posebno je zastrašujuće što i same djevojčice takav seksualizirani oblik ponašanja prihvaćaju kao uobičajen.”, a isto je rekla za novine i ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba, Gordana Buljan Flander, tj. da se to u Zagrebu minimizira i prikriva. Pa ako Genov vrijeða lošinjsku ustanovu i njene djelatnike, Flander vrijeða djelatnike ustanova u Zagrebu. A njih je puuuuno više nego u Lošinju.

Ja mislim da Učitelja treba biti sram već i zato što je napisao rečenicu za kakvu i učenik osnovne škole treba dobiti nedovoljnu ocjenu, a kamoli ne učitelj. Rečenica glasi “Laž je da se tako komentiraju učitelji ...”. Laž je kad se iznose neistine, a u ovom slučaju nije iznesena neistina, jer i sami učenici potvrðuju da vrijeðanja ima i da se to oni “samo zezaju”, dakle baš kako kažu Genov i Flander. Učitelja treba biti sram još više zato što ga više smeta da se to iznosi u javnost, nego što takvih pojava ima. A ima ih. Treba ga biti sram što želi da se to gura pod tepih.

Osobno smatram da najveću težinu i vrijednost ima što je Genov rekla za novine da je zastrašujuće što i same djevojčice takav seksualizirani oblik ponašanja prihvaćaju kao uobičajen. To je glavni problem, a ne to što se Učitelj našao prozvanim. Za to što takvo ponašanje djevojčice prihvaćaju kao normalno krivi su zaista svi, od obitelji, škole i Crkve (većina djece idu i na školski i Župni vjeronauk) do medija, političara, športaša, estradnih zvijezda i zvjezdica, i t.d. Sama škola taj problem ne može rješiti, ali škola je zadnja koja ga smije gurati pod tepih. A učitelj bi htio baš to.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Profesor Učitelju 2009-02-07 10:39
Osjećam izuzetnu nelagodu što Vi kao učitelj niste sposobni razlikovati ironiju u tekstu, budući da su za to učenici sposobni već u uzrastu drugog razreda. Vjerujem da već i Vaši učenici razumijun da rečenica koju citirate naglašava da učitelji ne mogu biti svevideći i sveznajući i da zbog toga ne mogu biti krivi, a Vi je iščitavate kao vrijeðanje i etiketiranje ustanove. Nelagodu osjećam zbog toga što ste javno kao prosvjetni djelatnik pokazali nesposobnost za funkcionalno čitanje i analizu teksta, a tomu trebate podučavati druge. Nije ovdje važna Bojana Genov, nego djelatnici škole i njihova sposobnost da se nose sa zadaćama koje je pred njih postavio njihov ministar, program, kurikulum, HNOS i tako dalje. Jadan li je obrazovni sustav s Vama!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Popaj 2009-02-07 10:40
Mislim da je Učitelj pobrkao lončiće i da osim s pisanjem ima problema i s čitanjem, tj. razzumjevanjem napisanog. Ja ne vidim da se tu osuðuje ikoga osim samih učenika, tj djece. A evo zašto. "Dečki pod odmorom hvataju cure za stražnjice ili grudi, a većina uopće na to ne reagira jer misle da je to normalno. No, poslije, kad razgovaram sa svojim prijateljicama, kažu mi da ih je sram, da ne žele da ih diraju i da se osjećaju neugodno pred ostalim učenicima. Pokušala sam im pomoći, nagovoriti prijateljice da ispričaju što im se dogaða, ali nitko se na to nije odvažio - kaže ova učenica koja je pomoć za druge stoga odlučila potražiti u poznatoj lošinjskoj udruzi." Znači da DJEVOJČICA osuðuje svoje PRIJATELJICE jer da se nisu odvažile ispričati a niko ne osuðuje Ustanovu. Učitelju, nauči čitati :D ;-) 8)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Čitajte pažljivoMinistar 2009-02-07 10:49
Gledajući na priču izvana pokušat ću je prokomentirati objektivno. Naslov koji je stavio Jutarnji list je senzacionalisti čki, plijeni pažnju. Poznajući rad i načela (ma kakva načela!)današnj eg novinarstva ovo o čemu pričamo je bezvrijedan tekst, iritanatan koji nije vrijedan ikakvog komentara. Daljnja diskusija pokazuje da se o vršnjačkom nasilju ne zna dovoljno i da ono što iznosi novinarka nije nasilje, a niti imamo ikakvo saznanje da nije uvela u priču djete i lošinjsku školu bez svijesti i odgovornosti što uopće radi djeci, pojedinim ljudima, općenito radu i institucija i udruga. I dodajem, ono što danas vidite na nemirnoj, nepristojnoj, agresivnoj i nemotiviranoj djeci je rezultat nedovoljno vremena koje roditelji imaju za djecu, ponekad nemaju niti interesa niti živaca. Škola može biti mjesto koja će promovirati, kao rijetka oaza, vrijednosti koje se u našem okruženju poništavaju, ali ne može iznije teret poremećaja u cjelokupnom društvu. Nisam shvatio, gledajući izvana da je bilo tu napada na konkretnu školu. A kada se ne promovira rad,kada roditelji iz vlastitog osjećaja krivnje i neuspjeha štite svoju djecu i svoje neuspješne živote, kada se svaka riječ važe iz stranačke perspektive onda su i ovakvi članci samo dio balkanskog folklora.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Ubij glasnika!Balkanac 2009-02-07 10:54
Slažem se Ministre! Ali i histerične reakcije na takve članke samo su dio tog balkanskog folklora. Po onoj "Ubij glasnika" :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Bojana Genov 2009-02-07 11:59
Gospodine učitelju,
nitko sebi još nije napravio promociju govoreći stvari koje drugi ne žele čuti, pa tako niti ja nisam u tolikoj mjeri glupa da bih sebi pravila promociju napadajući školu. Ja sam, jednostavno, kad me je novinarka nazvala i pitala da komentiram pojavu, to i učinila kao što svakodnevno u medijima komentiram pojave i slučajevima vezane uz područje ljudskih prava kojima se bavim. Naglašavam da se moj komentar nalazi u novinskom tekstu izmeðu navodnika kao citat moje izjave, a sve ostalo su proizvoljne interpretacije, komentari novinarke, pa i netočnosti za koje ne razumijem na što se odnose.
Ni iz čega u tekstu ne proizlazi da sam ja osuðivala školu kao instituciju niti njene djelatnike. Baš suprotno, sa školom imam odličnu suradnju i u njoj i bliske prijatelje i u svome sam tekstu jasno napisala da je problem nasilja široki društveni problem koji ne može riješiti izolirano niti škola, a još manje policija. Problem generiraju društvene vrijednosti općenito, o čemu je napisano toliko toga iz raznih perspektiva, stručnih i popularnih da ja nemam tome što pametnoga dodati.
Bijedni su komentari koji pokušavaju ovaj članak instrumentalizi rati u svrhu politike ili pak objasniti u relacijama lokalnih stranačkih odnosa.
Komentarima na to da se u gradu priča da je motiv mojih izjava to što podržavam ili napadam HDZ dodajem što se još po gradu priča: da je na Malinu viðena Majka Božja.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # isprikaučitelj 2009-02-07 20:29
Gospoðo Genov, onda se ispričavam ali iskreno...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ... 2009-02-07 13:36
Bravo Bojana!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # hdzlošinjanka 2009-02-07 13:52
Iako znamo da ljudi najčešće niti znaju niti dublje razmišljaju nego se "prazne" na šanku, na kavicama i sl., HDZ je legalna politička opcija koju može podržati tko god želi. I zašto ne ako , mislim ovdje na lokalnoj razini, grade ili doprinose razvoju ove zajednice u interesu svih. A isto tako znamo da su "atraktivne" funkcije ipak izvan škole, prosvjete pa konstrukcija da se putem ovog, gore navedenog ruši , napada hdz je bedasta i besmislena.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # hdzprijatelj 2009-02-07 16:15
Točno tako lošinjanka, hdz gradi, radi i doprinosi napretku otoka u svim segmentima života iako se puno toga i ne vidi s obzirom da je hdz tek 4 godine na vlasti ali će se itekako vidjeti ako ostanu barem još četri jer će se sve te dobre stvari materijalizirat i da budu vidljive svima, što sada još nisu jer je puno stvari još u začetku ili fazi projekta itd. kada je dostupno samo nekima. Kao šta i neke ustanove pa i udruge rade jako dobro ali taj njihov rad nije još priznat niti poznat cijeloj javnosti jer zbog kratkoće vremena još nije prepoznat. A moje osobno mišljenje je da je lokalna vlas učinila jako puno u kratko vrijeme dok su ovi prošli jako puno stvari uprskali ili donijeli takve odluke koje nas sada itekako koštaju. Pa vidimo i danima već na našoj prekrasnoj Rivi razne kamione koji čiste ili provjeravaju kanalizaciju i nebi ništa bilo čudno da se ona negdje začepila jer naravno oni kanalizaciju uopće nisu pregledali prije jedne takve velike investicije pa ni za školu nije čudno da su je predvidjeli za smjenski rad. A i za ovo šta je ušlo u prostorni plan Ustrina znase tko ga je uvrstio i sa koje strane je puhao vjetar, ako je i nekim čelnim ljudima to i promaklo evidentno je da su tada savjetnici razni kao i stručne službe zakazale jer su oni zapravo plaćeni da to rade i prate jer jedan čovjek ili nekolicina nemogu sami sve. Zato mislim da ravnateljica OŠ nije kriva jer ona ne može utjecati na prostor jedino što može to je da može utjecati na kadar za koji mislim da itekako dobro radi i maksimalno se trudi i da im svi ostali a prvenstveno mislim na vlast moraju pomoći u onim segmentima u kojima se dotiće zakon da ga oni mogu sprovesti a još više da im omogući dolazak do materijalnih sredstava kako bi se ta nastava i edukacija odvijala u najpovoljnijim uvjetima sa najnaprednijom opremom i konačno uz stalnu edukaciju nastavnika. Pa i predavanje koje se jučer održalo u Domu kulture je isto tako značajno za naše nastavnike a ujedno bi bilo značajno i za učenike. Radi se i puno se radi samo šta previše ljudi kritizira a premalo ima onih koji cijene i vrednuju sve napore koji se ulažu da bi se život na otoku poboljšao. Imali smo i jako uspješnu prestavu zagrebačkog kazališta, da panas miomirisni festival itd. ima puno svjetlih točaka.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Glasnik HDZ 2009-02-07 17:54
A i klima je vrlo ugodna za život.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # sex, laži i ...glasnik slobode 2009-02-07 17:58
Ne širite mitove, laži i dezinformacije. ..vezano uz lošinjsku klimu.
Na povoljnim područjima za život ljudi se naseljavaju od prapovijesti što ovdje nije slučaj.Malo se raspitajte...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # tako jenovo doba 2009-02-07 18:44
ma dobro da je Olivela ravnateljica, žena se trudi i ne sjedi po lokalima pola dana, barem joj to treba priznat
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Koji slučaj?!bivša učenica 2009-02-08 16:52
I sama sam prije 15 godina išla u o.š. i dogaðale su se iste stvari samo nitko nije pisao o tome i dizao frku oko toga. Najgore je bilo u popodnevnoj smjeni kad bi dječaci ugasiLi svjetlo i sve nas cure zgurali izmeðu zida i ormara.... Vremenom smo se naučile boriti i uvježbavale smo svakojake udarce... Naravno bilo je i djevojčica koje su imale stav: "Dečkima to treba i ja im to pružam." To je jedan proces koi prati odrastanje i što se sad svi odjednom čude!! Priznajem, nije bilo ugodno, ali život je takav.... Ne valja djecu previše štititi i držati ih pod staklenim zvonom!!
A dotična djevojčica se trebala prvo obratiti stručnoj službi u škloli koja, a ne trčati u udrugu koja je sve razvikala i novinarima koji traže senzaciju; uključila se policija i eto skandala nizašto!!! U svemu ovom krivim samo gospoðu koja je izašla u javnost i prozvala školu, a poslije se u gornjem članku ograðuje od svega...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Trm tm tm...Lena 2009-02-08 17:27
Ovo se, kao vise-manje svaka vijest ovdje, pretvorilo u političko nadmetanje. Skrenulo se s teme i cijeli se slucaj gurnuo u drugi plan. Vjerujem da onaj koji cita komentare, na kraju ni ne zna o cemu se ovdje zapravo radi. Nista čudno. Nekako to uvijek krene sa hadezeovcima . Ah, da... Pa ipak, marioneta se boji. Vrijeme je izbora...
Dajte, ljudi... Uozbiljite se
:-?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # lončićiTina 2009-02-08 17:43
Lena daj se priberi ako je toga bilo i prije 15 godina to je prestrašno i vrijeme je bilo da se riješi. I samo se pitam gdje su tada bili roditelji, učitelji, stručne službe i ini. Kakve veze s time imaju marijonete, hadezeovci i ostali. Govorimo o našoj dijeci, sviju nas, i ljevih i desnih i srednjih i neopredjeljenih i sa prijavljenim boravkom i onima bez prijavljenog boravka uglavnom o svoj djeci. Mislim da su svima nama na prvom mjestu dijeca i da iznad svega svi mi volimo svoju djecu pa da nam onda dolazi sve ostalo. Ako bi se tko trebao bojati ili što drugo a onda su to oni bivši koji su vladali 12 godina i nisu to primjetili a i sami su imali djecu. Iako mislim da se nitko netreba bojati već da bi svi skupa trebali udružiti snage ma koje političke opcije bili ili nebili da se to riješi na najbolji način za našu djecu jer ona su naša budučnost.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Sve o.k.Lena 2009-02-08 17:52
Politika je ovdje tako nebitna, ja sam ju samo spomenula jer sam citajuci ovo na kraju i zaboravila o cemu se ovdje radi. Slazem se da su djeca ona koja trebaju biti na prvom mjestu, ali isto tako stojim iza misljenja da je nekima politika na prvom mjestu i da ce zbog nje pregaziti sve i svakoga, pa ako treba, iskoristiti i ovakvo nesto u svoju svrhu i promociju, a poslije- tko te sta pita? :sigh: :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # stravaJedna učenica 2009-02-08 18:10
Ja sam prije petnajstak godina išla u jednu drugu školu u gradu i ne mogu zamisliti da su se takve stvari dogaðale u tako malome mjestu (7000 naspram 200000). Kod nas toga nije bilo ni približno i stvar nije normalna. Jer ako su i djeca puna hormona u tim godinama više ili manje to nisu oni koji skrbe o njima. Pa gdje su bili roditelji da to prijave, nastavnici, stručne službe, šta su svi oni radili samo u jutarnjoj smjeni. Ne mogu to razumjeti niti zamisliti. Pa fala bogu da se o tome napokom progovorilo, nadajmo se da će to doprinjeti riješenju problema. Jer radi se o djeci. A dijeca se uz dobru volju svih mogu barem u 99 % slučajeva dovesti u red ili barem u društveno prihvatljive okvire. Pa ovo je pre strašno. Izgleda kao da pričamo o nekoj školi u Bronx-u u državi New York. Nadajmo se da će se to riješiti i da će učitelji, i stručne službe pa i roditelji dobiti svu moguću potrebnu pomoć da se to riješi na zadovoljstvo svih i da se stvari dovedu u normalu. Da djeca normalno žive djetinstvo i da budu samo djeca a ne mali odrasli jer za to imaju vremena i to im svakako neće pobijeći a da i roditelji imaju mir i da znaju da im djeca žive u normalnoj i zdravoj okolini. Pa ako je za to potrebna politika neka i ona pomogne, pa i ako to netko iskoristi u svoju promociju i to, samo neka bude na dobrobit sve djece.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # loša bivša učenicabivši učenik 2009-02-08 18:35
Bivša učenica mora biti da je bila loša učenica pa nije naučila čitati jer piše "krivim samo gospoðu koja je izašla u javnost i prozvala školu, a poslije se u gornjem članku ograðuje od svega". Sigurno ne zna čitati kad priča o prozivanju škole kojeg u članku nema. a da zna čitati vidila bi da se okrivljena gospoða od ničeg ne ograðuje. Pa zar se može neko ograditi od istine da vrjeðanja djevojčica ima?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # riba 2009-02-08 18:41
Ma jasno da je kriva. Stvari treba gurnuti pod tepih da se ne vide, a ne o njima javno.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # riba ribi grize repopa 2009-02-08 22:49
zašto ste obrisali moje komentare, i to dva, bio je vezan za temu i nitko u komentaru nije kompromitiran, sad mi je jasno tko vodi ovaj slučaj :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # riba ribi grize repopa 2009-02-08 22:56
pa kad bi se svi problemi s djecom rješavali javno, Mila Jelavić bi tada imala radno mjesto u Lošinju, stvar je procjene i osjetljivosti djece , koliko ja znam u školi imaju potreban kadar da rješe i probleme ovakve prirode, mi sigurno nismo za to, ali barem možemo biti podrška i njima i djeci
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Lošinjska žabokrečinaribar 2009-02-09 16:15
Čitam ovu sapunicu od komentara i pitam se tko je tu lud, a tko zbunjen. Izgleda da je problem samo u tome što je javnost doznala da se i u lošinjskoj školi djeca vrijedjaju medjusobno kao u cijeloj Hrvatskoj. A nekim Lošinjanima smeta da se dira u njihovu otočnu žabokrečinu pa da se vidi kako ispod nje riba ribi grize rep.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Pravda?Majka 2009-02-09 16:43
Imam dijete koje pohaða tu školu i mislim da dobar odnos roditelja i djeteta utječe mnogo na svakojake situacije. Naravno činjenica je da pubertet se razvija različito kod pojedinaca , neka djeca se naðu u situacijama kojih nisu dorasli. Isto tako smatram da ako vjeroučitelj priča djeci da uzimanjem antibebi pilula nemože se imati djecu u budućnosti ne stoji. Najprije bi trebali dobro odgojiti vjeroučitelje a tek onda im dozvoliti da predaju. Jedan razgovor sa djetetom svako toliko ne škodi.Djeca primaju svakojake informacije i ako se one ne poklapaju naravno da ne štima.Smatram da škola u Lošinju nije za takvu osudu jer je jedna od boljih a da ne govorim o učiteljima koji se maksimalno trude. To što se dogaða neugodno pojedincima to treba individualno razglabati a mislim da je najviše krivnja roditelja. Pipkanje je normalno za odreðenu dob time oni upoznaju sami sebe ali nažalost nemamo svi iste reakcije. Smiješno je tu miješati policiju , kad i sami roditelji ne komuniciraju sa svojom djecom. Zlostavljanje je naravno sve grublje jer su i djeca u takvom dobu kad je sve moguće i preblizu, mislim na informacije a nema im tko to sve razlučiti na dobro i zlo. Mi zahtjevamo da nam učitelji odgajaju djecu a što mi radimo s njima?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # odgojMajka 1 2009-02-09 23:19
Slažem se da u odgoju roditelji mogu i moraju napraviti najviše, a učitelji i stručni suradnici mogu samo pomoči. Manja odjeljenja i rad u jednoj smjeni mogu samo doprinjeti svemu tome. Iskreni razgovori sa djecom pomažu.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # nasiljedr 2009-02-09 17:23
Okruženi smo nasiljem. Na to se navikavamo kao "kuhanje žabe", postepeno pa i ne primjećujemo koliko se stvari mjenjaju. Neke su dobre a neke i ne. Jasno da i djeca svjedoče groznim vjestima, nasilnom sportu, bezobzirnoj politici...verb alnima napadima djece na svoje vršnjake. Najčešće nema krivih pojedinaca...Ka o plimn val raste grubost, nasilje, netolerancija.. .pa i Lošinj iako je otok nije toliko izoliran od svijeta. Dobro je o tome pisati, govoriti, ali izbjegavati osobne razine...
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # kuhanje žaberondo 2009-02-09 17:34
Bravo doktore! Ako prešućujemo takve pojave i krijemo ih od javnosti samo da se ne zamjerimo nekome, naviknut ćemo se na stalo rastuće Zlo umjesto da ga smanjujemo.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # crkvagost 2009-02-11 18:18
Da nije Vas gospodo bojana neki pop silovao dok ste bili mali jer vi ne mozete zrak udahnuti a da ne prozovete religiju točnije Krsčanstvo?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # aj 2009-02-11 18:33
A gdje je to ovdje prozvala religiju? Ja ne vidim.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # silovanjedoktor 2009-02-11 18:44
Popovi imaju veće sklonosti ka dečkićima. Svoje homoseksualne sklonosti upražnjavaju s djecom. A ne siluju baš curice(bar ne u većini) već to upražnjavaju s ženama, i to gotovo javno ,a poslušno stado ih baš i ne osuðuje. Čak nije ni za osudu. meni je odvratniji njihov materijalizam i dvoličnost. Pjevnim glasom glume svetce...Ne bi rekla da vas jako brine djetinjstvo dotične. Odrasli ste u mjestu gdje su popovi oduvijek j..... djecu i njihove mame
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mama14 2009-02-23 07:20
citam i ne mogu vjerovati! ima svega u skoli, od agresivnosti, krade, ugnjetavanja, brige i ne brige... Najlakse je reci tko je kriv... Krivi smo svi, krivi smo mi, krivi su oni... Svi, cijelo drustvo, treba snositi krivicu za ovakvo drustvo: pun jala, agresivnosti, zanemarivanja, svako svoje i samo svoje... Najlakse je otici na kavu, zapaliti cigaretu i zaliti se. Nisam jos cula za nekoga u nasem kraju da je pokusao promijeniti nesto, ili barem prijaviti neku nepravilnosti: ucitelji puse u razredu, djeca nam dolaze u srednju skolu sa manje znanja od ostalih (misleci pritom na djecu koja odlaze iz naseg kraja u vece gradove u srednju skolu). Nema razgovora, brige, suosjecanja, postovanja, pravde i ljubavi. Ljubavi prema poslu, ljubavi prema ljudima. Nista nam nije sveto! Osjecam samo jal, ljubomoru, podrugivanje, nepravdu pa cak i mrznju! Kraj u kojem je veci postotak ljudi koji se deklariraju kao vjernici i odlaze redovito na sva vjerska i ina okupljanja! Od svoje djece, nisam cula da se ijedan ucitelj - razrednik, nije zapitao sto vole ucenici... Nego tko si, ciji si, odakle si? A najvise vole one kojima sve dobro ide! Naravno, najlakse je s njima... A ovi ostali, krivi su roditelji, ne uce, ne trude se! Jesu li ucili o motivaciji?
Kakvi su nam ucitelji koji su iskompleksirani , frustrirani... Kojima je bitnija samopromocija i koliko oni rade? Nema vise skromnosti! Jeste li primjetili?
S druge strane, najlakse je imati kucnog ljubimca koji se sam seta, pa tako i djecu koja se sama igraju i razgovaraju samo sa sobom ili prijateljima?
Nisam ni ja odlicna i savrsena majka, ali dajem sve od sebe! Ne ucim djecu kako pljuvati da je sve prljavo, nego ih ucim da pokupe, ne ucim djecu da budu ljubomorna na tudu srecu nego sretna, ne ucim djecu da se stalno zale, nego da stvaraju radnu naviku! Ne ucim djecu da gledaju filmove umjesto lektire, nego da citaju!!! Mogla bih pisati danima... Ucinite nesto za svoju djecu, svoje mjesto i svoju skolu. Ucinite nesto za svoje prijatelje i poznanike, ili susjede, ili pak nekome kome stvarno treba pomoc... Ucinite sad, danas, odmah! I vjerujte samo tako bit ce nam svima bolje, jer cete se vi prvi osjecati bolje!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

galerije1

mi-logo
wonline
yrno
Vremenska prognoza
za Lošinj


Članak 69. Ustava RH

Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvoborocid

ZADNJI KOMENTARI

  • Potrubi za otoke i obalu

    August 16.07.2019 20:33
    Potrubi za otoke i obalu
    Real instructive and wonderful body structure of content, now that's user genial (:. Here is ...
     
  • Programski sporazum u Malom Lošinju: HDZ i partneri pridobili IDS i HNS

    Calvin 16.07.2019 20:23
    Programski sporazum u Malom Lošinju: HDZ i partneri pridobili IDS i HNS
    I absolutely love your website.. Pleasant colors & theme. Did you create this amazing site ...
     
  • »Prva ispovijest tajanstvenog milijunaša s Beverly Hillsa«

    Hilton 16.07.2019 20:21
    »Prva ispovijest tajanstvenog milijunaša s Beverly Hillsa«
    I don't even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who ...
     
  • Osvrt na dvanaest godina postojanja

    Mikel 16.07.2019 20:19
    Osvrt na dvanaest godina postojanja
    I have been browsing online more than three hours today, yet I never found any fascinating ...
     
  • Izvještaj o izvršenju Proračuna

    građanin 16.07.2019 15:59
    .........
    Radi se o odgovorima na pitanja za koja je na sjednici GV rečeno da će biti odgovoreno ...
     
  • Izvještaj o izvršenju Proračuna

    Radio Gaga 16.07.2019 14:37
    Strah od medija
    Tako to radi gradska vlast...mogu vijećnci dubiti na glavi ali odogovori neće biti objavljeni ...
     
  • Pretvaranje demokratske procedure u sprdačinu

    Vidoviti Milan 16.07.2019 14:32
    izmišljene turističke zone
    u članku Kako objasniti vidovitost Emac fonda? www.index.hr/.../426739.aspx ...
     
  • Svaštara br. 3

    Bimbili 16.07.2019 13:10
    Pretvaranje demokratske procedure u sprdačinu
    O ukazanju rojeva firmi HILIS i ILIRIJA na Lošinju pri kraju Capelijevog mandata pisali su ...
     
  • Svaštara br. 3

    dnevno.hr 16.07.2019 13:03
    KATASTROFA: HRVATSKI GOSTI U TURSKOJ, GRČKOJ I TUNISU
    Mađari snizili PDV u turizmu sa 27 na 5 posto, a mi ga vratili na 25 posto…!? dnevno.hr/.../...
     
  • Svaštara br. 3

    Žuja 16.07.2019 12:56
    Odluke bez čitanja materijala
    Ako se u Lošinju strogo vodilo računa da izmjene budu u korist svih građana a ne pojedinaca ...
     
  • Izvještaj o izvršenju Proračuna

    sd 16.07.2019 12:51
    Pitam te, pitam ...
    Gradonačelnica i njena dvorska posluga na ove stranice samo slučajno zalutaju (a tada ostaju ...
     
  • Svaštara br. 3

    Zig Zag 16.07.2019 12:47
    hoteli usred ničega
    Nova turistička zona T1 - Preslop na k.č. 3415 k.o. Nerezine vlasništvo je tvrtke HILIS TRI ...
     
  • Svaštara br. 2

    Crna Guja 16.07.2019 10:28
    Istina boli
    Da ti je zaista nebitno ne bi minoriziranjem značaja teme pokušao prigušiti raspravu.
     
  • Svaštara br. 2

    Jarić S. 16.07.2019 10:14
    Dvorske igre
    To mi je jednako zanimljivo i bitno kao i kad je Nedić u to isto UV, dakle predzadnje ubacio ...
     
  • Svaštara br. 2

    Crna Guja 16.07.2019 10:05
    Intimnost Upravnog vijeća
    Zar tebi nije barem zanimljivo, ako ne važno, što je većinu sastava UV Odgojnog doma ustanove ...
     
  • Svaštara br. 3

    Lokalni Mida 16.07.2019 08:48
    Kvaka 22
    Patak ti mora da si umočen u lokalni kriminal oko izmjena prostornih planova. Naravno da ...
     
  • Svaštara br. 3

    patak 16.07.2019 07:32
    urbanizam
    Sama izmjena prostornog plana nije kazneno djelo ako se nije pogodovalo određeom investitoru.
     
  • Svaštara br. 2

    Jarić S. 15.07.2019 23:18
    Fantom iz sjene
    Zašto je UV Odgojnog doma tako važno da se o njemu toliko i tako žučljivo piše? Nema važnije ...
     
  • Svaštara br. 3

    PLANOVI 15.07.2019 22:57
    ljubavnice
    Pa ne napuštaju ministarske fotelje ljubavnici razvedenih već korumpirani i ljudi koji znaju ...
     
  • Svaštara br. 2

    Tulio ll 15.07.2019 21:36
    Bevanda a ne žuč
    E moj Tulio baš si politički glupson kao i ministar koji likuje da je naprasno smijenio ...
     
  • Predsjednica na službenom putu

    Crna Guja 15.07.2019 21:19
    Rajska djeva kraljica Hrvata
    Siguran sam da će te razgaliti snimak ovog intervjua s predsjednicom ...
     
  • Predsjednica na službenom putu

    Tri Mora 15.07.2019 19:34
    Doktorat
    Budući da predsjednica stalno ponavlja staru NATO frazu iz doba Hladnog rata o "Tri mora" ...
     
  • Svaštara br. 3

    Vukajlija 15.07.2019 19:22
    U se, na se i poda se
    Uvijek se u svojim postupcima držao hedonističkog načela "u se, na se i poda se", ili kako ...
     
  • Svaštara br. 2

    Kuriozo 15.07.2019 18:43
    Ministrovi kriteriji
    Zna li netko na kojim poslovima u ministarstvu turizma su uhljebljeni Alen Bičević, sin ...
     
  • Svaštara br. 3

    Tonči 15.07.2019 18:29
    haiku s elementima repa
    Svaki tjedan, ministar jedan (thanks to Barbara) ip.index.hr/.../...
     
  • Svaštara br. 3

    gost 15.07.2019 16:32
    Glavna zvjezda
    Sa ovakvim vimenima Garijeva savjetnica bi mogla biti glavna zvjezda u šou Ljubav je na ...
     
  • Svaštara br. 3

    D.S. 15.07.2019 13:23
    Ministrova zadaća
    Prošle godine je o kampanji protiv privatnog smještaja bio članak na VL s jednim komentarom ...
     
  • Svaštara br. 3

    gost 15.07.2019 12:57
    Za rad spremne
    Zapošljavao ih je i po tome što hoće raditi ako su imale što za pokazati :P
     
  • Svaštara br. 3

    Tin 15.07.2019 12:05  
  • Svaštara br. 3

    Čuvar plaže u zimskom periodu 15.07.2019 11:53
    ništa čudno
    i ja to više volim raditi sa ženskim osobama :lol: