Ova stranica koristi kolačiće koje u svakom trenutku možete kontrolirati postavkama u vašem internet pregledniku

Ako ne promijenite postavke preglednika slažete se s korištenjem kolačića Vise o kolacicima

Razumijem i prihvacam

Ustrine protiv ribogojilišta

Korisnička ocjena:  / 0
LošeNajbolje 

ustrineMještani Ustrina protive se zasnivanju ribogojilišta u svom akvatoriju jer bi narušilo ekologiju mora, a gradsko je poglavarstvo unatoč usvojenom Planu prostora odbilo pismo namjere njegova formiranja, piše Novi list.

ustrineLošinjsko poglavarstvo nije dalo zeleno svijetlo na pismo namjere za ribogojilište bijele ribe i uzgoj školjkaša u uveli Ustrine, koje je uputila tvrtka Osorski otoci d.o.o. Poglavarstvo odluku u najvećem dijelu temelji na stavu Mjesnog odbora Ustrine s kojim je prije nekoliko dana održan sastanak.

Član Poglavarstva zadužen za ribarstvo Ivan Fabijanić, u prezentaciji stava MO Ustrine kazao je kako se protive ribogojilištu u svom akvatoriju, smatraju da bi ono umanjilo vrijednost i atraktivnost njihovih plaža, a time i cijelog mjesta te da bi se negativno odrazilo na njihovu lokalnu zajednicu s aspekta turizma, ribarstva i gospodarstva općenito.

Dogradonačelnik Rudolf Ivković u raspravi je istaknuo da bi formiranje ribogojilišta kontaminiralo akvatorij Ustrina i narušilo ekologiju mora, a da se u to može uvjeriti svatko tko zaroni u uvali Kaldonta, gdje već postoji ribogojilište. Investiciju smatra neadekvatnom i s aspekta pomorskog prometa, jer kaže, Ustrine su jedna od rijetkih sigurnih luka na ovom dijelu. Ivković je kazao kako je koalicija na vlasti prije četiri godine obećala revitalizaciju malih mjesta, a da bi donošenje odluke o formiranju ribogojilišta u Ustrinama bilo uništavanje malog mjesta.

Gradonačelnik Gari Cappelli je primjetio kako je ribogojilište predviđeno lošinjskim Prostornim planom te da tijekom javne rasprave nije bilo pritužbi, pa se pita kako je to uopće prošlo u planu, a vijećnik Boris Badurina, u raspravi na Poglavarstvu, kazao je kako je i ovo razlog da se ide u izmjene lošinjskog prostornog plana. Predsjednik Gradskog vijeća Milan Mužić smatra daje ovo ozbiljno pitanje te je podsjetio da je Grad Cres dao suglasnost za ribogojilište, a Badurina je primjetio da pri tom Cres nije konzultirao mještane Ustrina.

Inače, more kod Ustrina je granično područje između Grada Cresa i Grada Malog Lošinja, a marikultura i formiranje ribogojilišta predviđeno je u prostornim planovima obje jedinice lokalne samouprave. Dakle, po prostorno planskoj dokumentaciji marikultura je na tom području dozvoljena, što više ona se upravo tu i predviđa. Upravo na tome tvrtka Osorski otoci d.o.o. temelji svoju namjeru i poslovni plan o formiranju ribogojilišta bijele ribe i uzgoju školjaka na tom dijelu.

U pismu namjere, među ostalim naveli su da planiraju ribogojilište fomirati na dubini 40 metara, uzgajali bi bijelu ribu - brancin, orada i pic, te školjke - kamenice, dagnje i vongole, pri čemu bi se poštivale visoke norme zaštite i osigurao stalni monitoring okoliša, naveli su u pismu, koje su uputili i Gradu Cresu, a cresko Poglavarstvo već je dalo suglasnost na projekt.

Creski gradonačelnik Gaetano Negovetić kaže da je Cres dao zeleno svijetlo projektu jer se marikultura na tom dijelu predviđa kako Prostonim planom Grada Cresa tako i Grada Malog Lošinja:

- Mišljenje mještana Ustrina nismo bili dužni tražiti, odluku smo temeljili u činjenici da Prostorni plan predviđa ovaj zahvat, a plan je prošao javnu raspravu i prihvaćen je od svih razina. Podršku smo dali jer smo se, uz turizam kao glavnu stratešku odrednicu, odredili i za ribarstvo, a time i marikulturu. Smatramo da ovakvi projekti osiguravaju zapošljavanje te da trebamo podražvati investitore koji su spremni realizirati projekte koje smo planskom dokumentacijom prihvatili, jer je Prostorni plan temelj razvoja, kaže creski gradonačelnik Gaetano Negovetić, koji je pomalo iznenađen odlukom lošinjskog Poglavarstva.

Stjepko Gugić: Ovo je vrlo neodgovorno

Mnogo više od creskog gradonačelnika iznenađeni su u firmi Osorski otoci, a Stjepko Gugić, koji je za tu tvrtku kontakt osoba kaže:

- Mi smo poslovni plan temeljili ne na našim željama nego na Prostornom planu, kojeg su predložili i sami odredili u Gradu Malom Lošinju. Radi se o dokumentu kojeg je potvrdila i županija i država, pa nam nije jasno zašto nas Poglavarstvo, kojem bi interes trebao biti da realizira ono što je planirao sada odbija. Smatramo da smo trebali biti u prilici prezentirati projekt i da je od strane lošinjskog Poglavarstva ovo vrlo neodgovorno, posebno što smo imali i troškove vezane za geodetska mjerenja, mjerenja morskih struka i vjetra, a koja su prethodila razradi plana i pismu namjere, kaže dipl. ing. Stjepko Gugić, koji je inače voditelj uspješnog projekta marikulture u uvali Mali Bok na Cresu.

Komentari: 

0 0 # ...Veli Žal 2009-02-04 12:58
...pusti ljude da pošteno rade Rudi. Nisu svi kao ti!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # licemjerni ustrinjanigolokE 2009-02-04 13:13
Nije problem Rudi nego Ustrinjani. Probudila se odjednom u njima ekološka svijest, a kad je Sud dosudio da zbog ekologije treba ukloniti jedan rasvjetni stup izveli su pravi linč obitelji koja je tužila i dobila presudu. Jer da šta će njima furešti odreðivati. Takvi su naši ljudi: dvolični i licemjerni. Kad im treba zovu ju, a kad im smeta pljuju je i seru po njoj.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # fureste treba [censored]mafia 2010-06-30 21:50
ostavite nas na miru ili odite okle ste dosli
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # panonski mornar... 2009-02-04 17:27
NA ZNANJE, svima koji su se našli zateceni i iznenaðeni, sto je Poglavarstvo M. Lošinja odbilo dozvolu za ribogojiliste u Ustrinama.
Naime pojas obalnog mora u širini 300m. od obalne crte, je zasticeno obalno podrucje. I na tom je prostoru mora obveza čuvati prorodne plaže. Nadalje, pored postojeceg uzgajalista u uvali kaldonta... planiraju i i predlazu lokacije Ustrine i uz sjevernu obalu Osorcice. Dakle prostorni plan nije odredio vec predlozio i planirao, uz dodatno....
Lokacije za marikulturu se odreðuju temeljem DODATNIH ISTRAZIVANJA I TEMELJEM PROCJENA UTJECAJA NA OKOLIŠ.
Predlozene lokacije, su unutar obalnog pojasa od 300m,kod Osorcice, nalazi se u zoni arheoloskh registriranih nalazista.
Predlozena lokacija u uvali Ustrine je smjestena 15 - 30m od registrirane prirodne plaze.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # golokE 2009-02-04 18:04
Nemam ja ništ protiv da se Ustrinjani i Poglavarstvo pozivaju na Zakon i ekologiju, ali zašto onda ne poštuju to i kad se radi o neekološkoj rasvjeti. Sud je presudio da je treba ukloniti, ali Grad to nije učinio, a Ustrinjani bi da prognaju ljude koji su dobili sud. A sada pričaju o Zakonima i ekologiji, ma moš mislit :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # dvoličnostbambi 2009-02-05 10:04
To s ekologijom je čista demagogija. Kad nekome treba drže je se ko pijan plota, a kad im smeta pljuju po njoj da e to srpska, komunistička i ko zna kakva izmišljotina. Tako je bilo s rezervatom za dupine. Fabijanić, Zorović, Lekić i kompanija su krenuli s akcijom protiv dupina, plakatima s tri prsta (kao, dupine štite Srbi Pravoslavci) da neće ni R od rezervata jer da je to protiv domaćeg čovika. A sve da otvore put za Lekićevu Marinu u Nerezinama. I uspjeli su, jer ovi iz Poglavarstva koji se sada tako brinu za ekologiju i more kod Ustrina složili su se da more kod Nerezina ne treba zaštititi. I sad imamo situaciju da kod Ustrina treba štititi jer bi uzgoj ribe oštetio more i plaže, a kod Nerezina ne treba štititi jer valda plaže, more i dupini tamo uopće nisu važni.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # !!!gromača 2009-02-05 11:32
Očito je da je Gradsko vijeće napravilo propust prilikom javnog prezentiranja Prostornog plana, jer svaki pametan čovjek bi se usprotivio tome da mu je takvo što bilo predočeno... Kako je moguće staviti ZAGAÐIVAĆA blizu naseljenog mjesta!?! I upropastiti pet ekološko očuvanih uvala i žala!?! Kako bi bilo staviti ribogojilište u Rovensku, Zlatnu uvalu, Mali Bok, Koromačno, pod Lubenice, Stivan... Isti efekt proizvodi kao i u Ustrinama. Grad Cres nije briga jer mu je to dovoljno daleko, a Grad M. Lošinj bi se trebao o tome više brinuti!!! Zar nema lokacija podalje od naselja za takvu aktivnost?! Već postoje dva ribogojilišta na otocima koja su puno bolje smještena s obzirom na blizinu naselja. Ustrine bi ribogojilištem bile uništene, jer ono malo turista što dolazi ne dolazi zbog bure, kadulje i kamenitih pašnjaka!!!
Žao mi je samo investitora koji ulažu novce u nemoguće projekte, a sve zbog iracionalnog Prostornog plana!
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # :)gromača 2009-02-05 11:37
U Ustrinama živi puno mladih ljudi koji jedva čekaju na nova radna mjesta, a takoðer u Lošinju svi stoje u redu za posao u Ustrinama.... Ljudi, nemojmo se zavaravati!! :D
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # mjestoobala 2009-02-05 16:35
Zašto se, ako je još jedno ribogojilište na otoku Lošinju potrebno ono ne locira negdje gdje obala nije pristupačna, pa u Cresu je to poslije Maloga boka gdje se ni ovca ne može spustiti do mora kako je strmo a obala kao urezana u kamen. Pa ne treba ribogojiloštu ni cesta ni naseljeno mjesto, dapače bolje da ih nema da im ne ometaju uzgoj. Pavaljda ima još takvih mjesta na Lošinju. Samo ne razumijen zašto se na ovom otoku uvijek najprije moraju donijeti krive odluke da bi došle one prave. Marina u Nerezinama kao baš mora biti preko cijelog naselja, rezervat mora biti cijelom dužinom otoka pa i otoka Cresa, Lošinjski most baš mora postojati, kao da se sve glave ne mogu složiti pa da se donese odluka koja je znanstveno utemeljena, ali koja i štiti a i pomaže žiteljima otoka da nebi na kraju i njih trebali zaštititi da ne nestanu, ali koja bi pomogla da se omogući daljni rast i razvoj otoka i njegovih stanovnika.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ...ja 2009-02-05 20:44
Prostornim planom je PLANIRANA I PREDLOŽENA LOKACIJA ZA MARIKULTURU, A KOJA SE IMA ODREDITI DODATNIM ISTRAŽIVANJEM I TEMELJEM PROCJENA UTJECAJA NA OKOLIŠ.
Dakle pojas obalnog mora u širini od 300m. od obalne crte je zašticeno obalno podrucje.
Nisu se radila dodatna istraživanja i procjena utjecaja na okoliš.
Pa tko je ovlasten nesto sto je planirano, bez dodatnih istraživanja i od struke podastrtih cinjenica to dozvoliti. Nije dovoljno samo pismo namjere investitora, i pnjegova privatna studija.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # AkcijaKamenica 2009-02-05 23:17
Eto tko nas vodi i dovodi svojom zločestoćom u situaciju da sutra grad, nedaj bože, Stjepku od nas smrtnika poreznih obveznika mora namiriti dosadašnji trošak oko pripreme dokumentacije za sporno uzgajalište.
Ono tko nas vodi nisam rekao bez razloga, jer Ivković i Kačinari su obiteljski vezani za Ustrine pa mogli su te jadne ljude, obzirom da su bili vrlo usko vezani za izradu PP-a, nagovijestiti ili upozoriti "male ljude" Ustrina što im se sprema pa bi na vrijeme reagirali kod samog uvida u prijedlog PP i sigurnog skidanja ili premještanja.

Kako znamo tko je Rudi (prodao bi oca za svoju stvar), vjerojatno mu je tada bilo važno prešutiti, a sada su skori izbori pa da se dokaže.
Kačinari nije toliko ni pismen da bi razumio problem tada kao ni sada, a bogme i on je porezni obveznik pa će malo razvezati kesu kada se bude namirivalo Stjepka ili mu možda naðu rješenje u nekoj od svojih ograica.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # Demagog 2009-02-06 11:32
Pa što onda ako iza dobre odluke stoji osobni interes? Bolje je i to nego da dozvole ribogojilište na tome području. Sramota je što se sve skriva u tom prostornom planu.
Važno je da je rezultat dobar za očuvanje okoliša, šta nas briga da li je Poglavarstvo pritom imalo visoku ekološku svijest ili vlastiti interes da žive u nezagaðenom. Oboje je jednako ispravno.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # egoist 2009-02-06 11:37
Slažem se s Demagogom da je ispravno izabrati da se živi u nezagaðenom. Ali zašto onda grad ne postupi po sudskoj presudi i makne neekološku rasvjetu u Ustrinama? I zašto ne misli na ekologiju kad se radi o Nerezinama i rezervatu u moru, nego pogoduje Lekiću i njegovim partnerima oko izgradnje Marine?
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # .,.S burjan 2009-02-08 13:33
I kamenica je ucestvovala i krojila u izradi PP-u, i sada se brine za Stjepka oko "troska pripreme dokumentacije za sporno uzgajaliste", koja se trebala locirati "na plaži".
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # StjepkoKamenica 2009-02-08 23:47
Baš si Z burjan, ne žalim ja Stjepka neće on propasti, već je meni žao mene i drugih koji će to platiti.Neće platiti Rudi kada ne plaća ni ono što je dužan.
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # fabjaničzagonjica 2009-02-09 23:51
E ovo je baš stvarno smješno: "Član Poglavarstva zadužen za ribarstvo Ivan Fabijanić, u prezentaciji stava MO Ustrine kazao je kako se protive ribogojilištu u svom akvatoriju, smatraju da bi ono umanjilo vrijednost i atraktivnost njihovih plaža, a time i cijelog mjesta te da bi se negativno odrazilo na njihovu lokalnu zajednicu s aspekta turizma, ribarstva i gospodarstva općenito." Taj Fabijanić je vanserijski mutikaša. Revao je protiv rezervata za dupine, a sad je odjedared veliki zaštitnik prirode, a uhvatilo ga u nedopuštenom ribolovu. Pa daj čovječe odluči se štosi i ko si :-)
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj
0 0 # ive, ivebom-bon 2009-02-11 16:35
Svi bi mi lovili, zaraðivali, krali, ne plaćali poreze...pa i naš IVE. Vrlo važno što krade i gradi svoju karijeru, pa koga to smeta...sigurno ne 2000 potpisnika peticije. Napred Ive.....
Odgovori Odgovori i citiraj Citiraj

Dodaj komentar

Komentari koji nemaju veze s temom članka uz koji su uneseni bit će uklonjeni. Za unos "off topic" komentara mogu se koristiti stranice SVAŠTARA 2, SVAŠTARA, ŠKOVACA i SATIRIČKI PRILOZI. Uredništvo ne snosi odgovornost za sadržaj komentara.

Sigurnosni kod
Osvježi

galerije1

mi-logo
wonline
yrno
Vremenska prognoza
za Lošinj


Članak 69. Ustava RH

Volim LošinjSvatko ima pravo na zdrav život.
Volim LošinjDržava osigurava uvjete za zdrav okoliš.
Volim LošinjSvatko je dužan, u sklopu svojih ovlasti i djelatnosti, osobitu skrb posvećivati zaštiti zdravlja ljudi, prirode i ljudskog okoliša.

setnja

ubojstvoborocid

ZADNJI KOMENTARI

  • Svaštara br. 3

    Vjerodostojno 21.09.2019 13:36
    Oni imaju Hrvatsku!
    ZA NE POVJEROVATI! Kuščevića pod istragom za kriminal HDZ smjestio u Saborski odbor za ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    FF 21.09.2019 10:04
    Protagonisti i epizodisti
    Nikoga nisam zaboravio. Naveo sam protagoniste, zanemario epizodiste u pokušajima uredovanja ...
     
  • Svaštara br. 3

    gost 21.09.2019 09:51
    Lijepa naša korumpirana
    Neki su se već izvukli, a neki će se izvući unatoč medijskoj hajci, USKOK-u, pravosuđu i ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Pravopisac 21.09.2019 09:11
    Anto zloba
    Skidam ti kapu za umijeće skretanja pozornosti sa suštine komentara na sporedno. Poanta mog ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    gost 20.09.2019 21:15
    Jeftina provokacija
    Ne bih se štel mešat, ali provokacija nije bila o temi pravopisne, nego gramatičke greške.
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    hranitelj tuljana 20.09.2019 20:48
    Zar je ljubav spala na to?
    Čovjek te ignorira i ne javlja se više, pa ga pecaš i snubiš jeftinim provokacijama na temu ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    hranitelj tuljana 20.09.2019 20:38
    Evo njega opet...
    Zaboravio si još jednog "urednika" koji sa svojih, kako kažu, cca 80% komentara na portalu ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Pravopisac 20.09.2019 17:38
    SMETA MI KAD NEKOGA SMETA
    Za razliku od ovih glupavih nadimaka Anto Stipendija je valjda izraz vrhunaca inteligencije.
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    gost 20.09.2019 14:10
    Palci dolje
    Dva palca dolje: h.t. i Arso :lol:
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    FF 20.09.2019 13:09
    Urednici naših misli i stavova
    Mislim da je to bio sukob ambicija. Obojica su se pokušavali nametnuti kao arbitri u ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Klon 19.09.2019 19:19
    Suparništvo
    Možda je to zato što ste si slični. Obojica žudite da budete predmet rasprave pa te A.
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Jole 19.09.2019 08:26
    94
    Mislim da bi pravnik to trebao znati bez da pita anonimce na stranici :lol:
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    gost 18.09.2019 23:25
    Memorabilije
    Ajoj, nešto stvarno nije u redu na ovoj stranici kad je hranitelj tuljana postao glas razuma ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    hranitelj tuljana 18.09.2019 18:47
    Danas ja sutra ti
    Isto tako držim krajnje neuvjerljivim da gospodin A nije i prije znao tko je Snob, Dandy, učo ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    hranitelj tuljana 18.09.2019 18:41
    Svi ko jedan na paloga
    Ne branivši gospodina A i ne ulazivši u njemu poznate motive pisanja bezbrojnih članaka ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    gost 18.09.2019 17:25
    Dublje od dna
    Ako je junačina onaj tko sebe naziva Silvija, šta je onaj koji se naziva Anto stipendija? Ima ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    I.J. 18.09.2019 15:47
    Brifing
    njen duhovni vođa i serviser. ;-)
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Veteran 18.09.2019 14:15
    Tko prvi pljune ...
    Ni ja se ne razumijem u medicinu, ali kao veteran raspravljanja na internetu još iz davnih ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Potepuh 18.09.2019 09:45
    Politički masturbator
    Žalosno je i jadno kad lik koji javno napada nepravilnosti u gradu anonimno piše prljave ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Inokosni poslovodni organ 17.09.2019 10:54
    Brifing
    Pa pitaj to svog stručnog mentora i tutora kad se u radno vrijeme sastanete kod Dašmira da ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Pravnik 16.09.2019 17:19
    Pojašnjenje
    Da li da ti to pojasnim na normalan ili na pravnički način?
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    silvija94 16.09.2019 12:37
    Simfonija emocija skladana pogrešnim taktovima
    Da li mogu i drugi objavljivati na ovoj stranici primljene privatne mailove ili je to samo ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    bo 16.09.2019 10:42
    Veliki korak
    Biće to mali korak za tebe, ali veliki korak za stranicu, Mujagiću :lol:
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    gost 16.09.2019 10:17
    By
    Čekaj, čekaj...Tomisla v Kikić je administarator stranice, Tomislav Kikić administrator ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Tomislav Kikić 16.09.2019 09:20
    Dokoni penzioner dokonom investitoru
    Nisam se uplašio mogućeg pokretanja pravnog postupka ni kad je ovaj portal bio predmet ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    gost 16.09.2019 00:12
    A.M.
    Arsene nisam te baš razumio, jel može malo podrobnije
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Arsen Mujagić 15.09.2019 22:59
    Kraj moje rasprave o anonimnom hračkanju
    Anonimna osoba pod nadimkom gost napisao je komentar: „ A šta ti bildaš sastajanjem sa ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Dr Dolitle 15.09.2019 22:12
    Imaš pravo
    Ne laje kuja radi sela nego radi sebe. U svakom slučaju jako žalosno,već mjesecima se ...
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Dr. Masturb 15.09.2019 21:52
    ...
    Prije se radi o nejebici koja izaziva izgleda i oštećenja mozga.
     
  • »Iz dubine duše mrzim ta HDZ-ovska govna«

    Dr Dolitle 15.09.2019 21:20
    Farma
    Vidim gužva u našem zdravstvu pa su se psihički problemi i frustracije počele lječiti na ...